Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Mijn knutselhok/werkplaats/tuinhuisje!

Goedendag allen,

Sinds een tijdje lees ik ik hier mee op het forum, tot nu toe weinig gepost, maar daar komt nu verandering in. 2 Jaar geleden samen met mijn vriendin een huis gekocht en deze helemaal verbouwd. Enfin, vorig jaar moest de tuin er toch ook echt aan geloven. Nieuwe bestrating en natuurlijk een mooi plekje om mijn hobby bezig te zijn, misschien wel leuk om te laten zien die tot stand kwam.

Dit was de achtertuin:

Het materiaal

Coniferen er uit, 30 cm zwart grond er af.

Paar kuub, voor de fundering, 30 cm, gele grond er op.

Begin van de fundering, 30*60 grindtegels, daar betonblokken op met ankers voor het houtwerk.

Dit vond ik een van het mooiere werk, het houtwerk!

Toen kwam ook het leuke werk, de inrichting van de schuur!

Als vereiste had ik dat de werkbank en bankschoef ECHT geen mm speling in zat, staalwerk uit getekend en door een kameraad van mij laten maken.

En de schappen aan de binnekant

Laatst gewijzigd door Plof; 26-03-20 om 11:11.

En een foto van 4 maand geleden, zo ziet de binnenkant er uit. Zo efficiënt mogelijk ingericht met de ruimte die ik beschikbaar heb.

En het stukje buiten.

En zo een schuurtje is eigenlijk nog nooit af, gisteren met betonplex, eikenhout en underlayment een la gemaakt. Helemaal rechts komt er nog eentje.

Misschien beetje veel foto's, maar altijd leuk om te delen toch?
    Laatst gewijzigd door Plof; 26-03-20 om 11:13.

Hi Plof, ik zie altijd graag foto's, dus wat mij betreft zeker niet te veel. Mooi om te zien dat je zo'n fijne werkplek heb gemaakt. Volgens mij heb je ook goed gedacht aan wat je waar opgeslagen wil hebben; het ziet er in ieder geval georganiseerd uit.
    Ik hoop dat je er al veel plezier van hebt gehad!

Junior Member
    Ingeschreven
    Mar 2020
    Mooi geworden hoor, dan heb je wel eer van je werk. Alles krijgt langzamerhand een plaats en uitzoeken waar je wat neer gaat leggen of toch op gaat hangen. Vooral die stapelbare bakken van "grolsch" is altijd handig om dingen voor korte tijd in te bewaren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Wow, mooi geworden ook volgens mij goed nagedacht over alles waar je wat wil hebben, en de motor staat zo ook mooi droog! Post gerust de voortgang van je werk altijd leuk om te zien :-D

Dit was ook wel mooi om te maken!

31.jpg

32.jpg

Wie weet hoe ik mijn geposte berichten kan aanpassen?
    Laatst gewijzigd door Plof; 27-03-20 om 17:03.

Junior Member
    Ingeschreven
    Sep 2019
    Erg mooi geworden, en handig ingericht. Leuk juist het verslag met veel fotos!

Bedankt voor het delen! Erg leuk om te zien! Voor het stukje overstek aan de voorkant heb je de dakbalken aardig verjongt, terwijl er wel een hoog boeideel zit. Erg benieuwd waarom je dit hebt gedaan!

Dat is zeker mooi geworden, maar wat ik mij afvraag? Waarom niet meteen alles geïsoleerd? Nu word dat al veel moeilijker. Het lijkt me in de winter een koude schuur te worden, wat je gereedschap ook niet ten goede komt qua vocht.

Forum Rechten