Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 43
    Mocht je handig zijn met het repareren van machines (en er tijd voor hebben) is de volgende advertentie op MP misschien ook een optie:

Startrite tilt arbor

Dan heb je voor een heel klein bedrag een hele leuke zaagtafel.
    Het is natuurlijk wel de vraag wat er nodig is om hem weer draaiende te krijgen.

Geen relatie met de verkoper trouwens.

Staat nog een andere startrite op mp voor 250. Is op krachtstroom. Even een oude elektra beckum bouwzaag op 220 er bij zoeken voor 3 tientjes. Dan heb je een goede motor en bijbehorende schakelaar. Beetje knutselen en je kan de rest van je leven vooruit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Voor 250 euro zou ik er gewoon niet aan beginnen. Wat je daarvoor kan kopen is troep die je na een jaar zo zat bent dat je weer iets nieuws wil, getuige een ander draadje dat hier momenteel loopt. Ik zou dat van een Ferm persoonlijk ook verwachten. Zonde van de productie, en van je geld, toch? Voor nieuwe machines moet je toch minimaal aan 500-600 euro denken voor een DeWalt of Bosch blauw. Daar heb je dan ook veel langer plezier van, zodat zo'n machine je uiteindelijk per jaar veel minder kost.

Een tweedehands Inca is waarschijnlijk het beste idee met een beperkt budget. Het zijn hele degelijke machines, lees ik steeds opnieuw (geen persoonlijke ervaring). Ik denk niet dat 250 euro genoeg gaat zijn, maar wie weet heb je geluk. Over de twee modellen kan ik weinig vertellen, maar die info kan je vast online vinden.
    Helder! Deze indruk krijg ik door wat ik hier lees.

Wat zouden jullie met minimaal budget aanraden? De Bosch Professional GTS 635-216 die City17 aanraadt zie ik op Amazon.nl voor 350 (overigens vind ik alleen de 216 niet de 215).

Dank voor jullie reacties erg leerzaam!
    Laatst gewijzigd door Jeroen_zaagt; 18-03-20 om 15:02.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zky Bekijk Berichten
    Mocht je handig zijn met het repareren van machines (en er tijd voor hebben) is de volgende advertentie op MP misschien ook een optie:

Startrite tilt arbor

Dan heb je voor een heel klein bedrag een hele leuke zaagtafel.
    Het is natuurlijk wel de vraag wat er nodig is om hem weer draaiende te krijgen.

Geen relatie met de verkoper trouwens.
    Dit is best een mooie machine. Maar is dit zo'n zaag waarbij de tafel kantelt of het zaagblad?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016

Gkt 55gce

De grootste frustratie waar je bij goedkoop spul tegen aan loopt is dat het niet recht / haaks is en dan krijg je het ook nooit mooi in elkaar. Dat gaat je gewoon irriteren na verloop van tijd.

Voor dat geld van de kleinere BOSCH kun je ook een invalzaag met liniaal kopen. Dat zou ik persoonlijk doen, eerst invalzaag en daarna tafelzaag.

Ik heb net een nieuwe BOSCH afkortzaag en BOSCH invalzaag gekregen en de GTS10 staat in backorder zonder levertijd, maar ik overweeg in overleg met de leverancier de levering af te blazen. Met een FSN1600 en FSN 1100 zou ik eigenlijk het meeste moeten kunnen zagen.
    Ik heb de spullen voor in de garage met een GKS190 en zelf gemaakte liniaal gezaagd en dat past allemaal.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guido76 Bekijk Berichten
    Dit is best een mooie machine. Maar is dit zo'n zaag waarbij de tafel kantelt of het zaagblad?
    Nee het zaagblad kantelt. Heb hem zelf ook en is echt een fijne onverwoestbare machine. Stofafzuiging is alleen wat minder

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zky Bekijk Berichten
    Nee het zaagblad kantelt. Heb hem zelf ook en is echt een fijne onverwoestbare machine. Stofafzuiging is alleen wat minder
    Kunnen de zijkanten ingeklapt worden? Want de garage in mijn (nieuwe) huis waar ik mijn werkruimte van maak is niet supergroot

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rmenkveld Bekijk Berichten
    Ik kan me hier wel redelijk in vinden André. Het is inderdaad geen ideaal budget, maar voor een beginnend houtbewerker ook geen halszaak om het beste van het beste te hebben.
    Je machines leren begrijpen is ook een belangrijk onderdeel.
    Met een klein budget is alleen handwerk overigens ook een optie... Een handzaag is/kan vele malen goedkoper...
    Bedankt voor het advies Tuoh (Andre) en Ruben!
    Ik overweeg inderdaad om te beginnen de ferm aan te schaffen, kijken hoe leuk ik het vind en met de tijd als ik echt tegen grenzen aanloop iets beters te kopen. Ik vind het op het moment een te grote investering in iets waarvan ik niet weet of ik het echt leuk vind.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_zaagt Bekijk Berichten
    Kunnen de zijkanten ingeklapt worden? Want de garage in mijn (nieuwe) huis waar ik mijn werkruimte van maak is niet supergroot
    Die stangen bestaan uit meerdere stukken die je los kunt schroeven en dus in kunt korten. Volgens mij is de minimale breedte net iets meer dan het gietijzeren blad zelf is

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Het eerst wat in mij opkomt is, waarom wil je een zaagtafel?
    Als je daarvoor goede redenen heb kun je met dat budget misschien ook overdenken om zelf de zaagtafel te maken, bv zo:

https://www.youtube.com/watch?v=TjN37QWWB_o

Een handcirkelzaag met een spouw mes is dan een vereiste maar die zijn bijna niet meer nieuw te krijgen, maar de Makita 5704 RK met een spouw mes nog wel. Ik zelf gebruik ook de Bosch GKS 66 CE onder mijn tafel zoals in het youtube filmpje.

zaagtafel.jpg

Ik had deze tafel al dus was het voor mij wat makkelijker, maar voordat het echt goed afgesteld stond waren we een paar weken verder, maar kon toen wel goed en zuiver zagen. Ik kan de zaag verwisselen met een boven-frees en heb dan een freestafel.
    Mvg, .
    Laatst gewijzigd door Spaander; 18-03-20 om 20:58.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Forum Rechten