Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33
    Weet je hoeveel hout je kan kopen voor die 20000 euro van een nieuw geisoleerd dak met zonnepanelen?

Dank voor al jullie reacties!
    Ik reageer even kort en bondig, heb een drukke dag... vanavond meer tijd.
    Hebben jullie gelezen dat ik slechts sporadisch behoefte heb aan verwarming?

En voor de goede orde; stoken van verlijmde rotzooi e.d. vind ik normaliter ook helemaal geen goed plan, maar de kennis met zo'n super kachel had een plausibele beargumentering de hoge temperatuur in zijn kachel en een naverbranding enzo, het principe van grote afvalverbrandingsoven. Maar als zoiets op kleine schaal en sprookje is, valt die af. Had sowieso al geen goed gevoel bij een super-extra-hete kachel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk Berichten

Infrarood kent (volgens mij) een erg slecht rendement, dus dat zou ik alleen kiezen als je echt genoeg opbrengst hebt en je het niet erg vind dat je in plaats van terugverdienen je opgewekte stroom inzet voor de verwarming.
    Energetisch heeft infrarood 100% rendement. Maar je moet het wel gebruiken als stralingswarmte. Je moet het op je huid kunnen voelen. Je hele ruimte op die manier verwarmen is een dure grap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sibejan Bekijk Berichten
    Dank voor al jullie reacties!
    Ik reageer even kort en bondig, heb een drukke dag... vanavond meer tijd.

En voor de goede orde; stoken van verlijmde rotzooi e.d. vind ik normaliter ook helemaal geen goed plan, maar de kennis met zo'n super kachel had een plausibele beargumentering de hoge temperatuur in zijn kachel en een naverbranding enzo, het principe van grote afvalverbrandingsoven. Maar als zoiets op kleine schaal en sprookje is, valt die af. Had sowieso al geen goed gevoel bij een super-extra-hete kachel.
    Is een sprookje.
    The Boktor..... eet en leeft van hout.

Indirect gestookte heater op diesel.
    Relatief stil, geen stank en goed te regelen op een thermostaat.
    Leg de slang naar binnen, zet de thermostaat op de goede temperatuur en gaan.
    Heb zelf een Remko ATK25, deze is voor jouw toepassing aan de dure kant. Maar het werkt prima, en het verbruik valt mij reuze mee.
    Maar Eurom heeft een gelijkwaardig goedkoper alternatief.
    Ook met brandveiligheid is dit een stuk beter dan een houtkachel met nawarmte.
    Let wel op dat je er wel 1 neemt met rookgasafvoer, een normaal hetelucht kanon is machine die voor koppijn zorgt als je niet voldoende ventilatie hebt.

Mijn hobby is duiken en ik gebruik mijn elektrisch onderpak ook gewoon tijdens de koude dagen op het droge.
    Soort van persoonlijke draagbare verwarming op batterijen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sibejan Bekijk Berichten
    Jahahaha, daarom had ik het over infrarood stralers. 1 of 2 verplaatsbare stralers zou zelfs genoeg zijn, dan!

Sporadisch, koop een paar stevige elektrische kachels zoals @the boktor voorstelde.

Als ik sporadisch de ruimte hoeft te verwarmen en geen geld wil investeren in het gebouw en (schoon)hout te overvloede heb, dan zou ik voor een Turbokachel gaan. Zoals de Haan ook al doet.
    Turbokachels hebben een hoogrendement en zijn minder vervuilend dan gewone kachels.

De "allesbrander" is strikt genomen verboden door in de zin van afval in de kachel te verbranden, geldt ook voor je schoonmoeder....(ahum).

2D51290B-D7C7-424D-A837-13A167793E45.jpg Ik had hetzelfde probleem en heb een pelletkachel de “Eva calor” incl thermostaat hij slaat automatisch aan bij de minimum ingestelde temperatuur en gaat weer uit bij de Max. Ingestelde temperatuur er zit een reservoir in van 40 kg. Deze kachel heeft geen vuur in het zicht dit gebeurt achter een af te sluiten deur en d.m.v een ventilator blaast hij warme lucht de ruimte in , deze kan verwarmen tot 400 kubieke meter inh. ze zijn er volgens mij ook in kleinere uitvoeringen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    FOAK.nl

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten