Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: zaagtafel

zaagtafel

goeiedag allemaal,
    ik ben aant het twijfelen over een zaagtafel nu is mijn oog op deze gevallen.
    https://www.coolblue.nl/product/8522...bes720-qs.html
    ik kan er niet veel recensies over vinden maar vind hem er zelf goed uitzien.
    wat vinden jullie ervan

Op YT staan 4 recensies.
    Groeten, Eric

Het is maar wat je er mee wilt. Maar ik kan je op een briefje geven dat je hier niet nauwkeurig mee gaat zagen. Leuk om af en toe buiten iets te maken, maar niet geschikt voor nauwkeurig meubelwerk.

ja dat is wel iets wat ik ermee wil gaan doen nauwkeurig werken. wat zou dan een goeie zijn met een budget van rond de 300 euro

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Nou, niet nauwkeurig kunnen werken is ook wel weer wat veel gezegd. Ja, deze goedkope machines vragen wel veel meer aandacht en voorbereiding om nauwkeurig te kunnen werken en je moet niet vertrouwen op de aangebrachte markeringen e.d. Maar het als je budget niet meer toelaat, dan kan het wel. Kijk maar eens op YouTube voor filmpjes over een zaagslede en andere hulpmiddelen, waarmee je veel kunt zonder dat je meteen een peperdure machine nodig hebt.

Enige wat ik zou controleren is of het zaagblad stabiel erin zit (ff met je hand wiebbelen). Kun je dat mm's verplaatsen dan laten staan. Een blad dat echt slingert is op iedere machine een ramp.

Ik weet ff geen prijzen maar Bosch blauw en Makita hebben al iets beters, maar dan ga je er wel wat bij leggen op het budget.

Een 2e hands INCA of Elektra Beckum (de groene die in Meppen zijn gebouwd, de latere zijn Metabo en een stuk minder) is ook mooi, maar meestal rond de 500,-.

Anders worden het al gauw een Robland, Hammer of hoger in het segment, en daar zit een fors prijskaartje aan.

bedankt voor de reactie maar het is voor hobbymatig afentoe wa in elkaar zetten en de basis goed leren. ben namelijk nog met een mechatronica opleiding bezig en werken dus weinig tijd over voor hobbyen haha. maar ik zal erover nadenken en anders is het misschien beter om wa maandjes te wachten 😜

Een Inca of een Kitty koop je voor minder dan 200- euro. Alleen haal je dan geen zaaghoogte van 85 mm. Zo,n black&decker gaat nooit netjes zagen. Daarvoor is het veel te licht gebouwd. Het is allemaal dun blik en zodra er flink gezaagd moet worden gaat het gewoon buigen en bewegen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Voor dat geld kocht ik een goede cirkelzaag met liniaal(s). Die zijn nauwkeurig door de liniaal en ik denk dat het niet veel meer tijd kosten om alles van snede tot snede gelijk te krijgen. En je kunt met een zelfgemaakte liniaal en een traditionele cirkelzaag nog meer geld besparen.
    Geef je nog iets meer uit, dan koop je een goede invalzaag van Makita of Bosch blauw. De modellen van BOSCH die met een liniaal werken hebben GCE in de benaming staan, bijv GKS65 GCE

Dat is denk ik een betere manier, de cirkelzaag is uiteindelijk flexibeler en voor meer klussen in te zetten, de tafelzaag is gericht op snel, herhaalbaar en nauwkeurig zagen. Dat zie ik je hiermee nog niet doen.
    Met een cirkelzaag is het meubelmaken denk ik eenvoudiger goed te krijgen dan met deze zaag.

een cirkelzaag heb ik al net als een bovenfrees, afkortzaag, schuurmachine. de enige dingen die ik nog wil halen zijn een kolomboor, bouwstofzuiger en een zaagtafel.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roykeren Bekijk Berichten
    een cirkelzaag heb ik al net als een bovenfrees, afkortzaag, schuurmachine. de enige dingen die ik nog wil halen zijn een kolomboor, bouwstofzuiger en een zaagtafel.
    Dan zou ik toch nog eerder iets anders kopen dan deze B&D. Als je de tests van Bauforum24 bekijkt krijg je een idee over de kwaliteit van de goedkopere zagen en wat misschien een optie zou zijn.

Forum Rechten