Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Transparante pvc buizen

Ha allen,

Ik ben op zoek naar transparante pvc buizen met een diameter van 50mm voor mijn afzuiginstallatie. De buizen zelf vind ik wel. Het gaat me dan met name om de hulpstukken. 45graden en t-stuk met een 45graden zijuitgang. Mochten jullie een adresje hebben dan hoor ik het graag

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Voor 50 mm heb ik nog nooit ergens iets gezien qua fittingen. Wel voor 63 mm (wat men in wat achterlijke streken 2 1/2 inch schijnt te noemen). Hier dus:
    https://www.axminster.co.uk/accessor...on-accessories

Thnx! Dan maar een maatje groter!

Puur uit interesse, maar waarom wil je het persé van transparante buis maken? Dat gaat na verloop van tijd toch dof worden door alle zaagsel dat er bij langs schuurt denk ik.

De goede man is jammer genoeg niet meer onder ons, maar Eric van Voorst had ook een (lichtelijk geniaal) afzuignetwerk in transparante buis (met o.a. Festool-kleppen).

Nu weet ik niet of het 50 dan wel 63 mm was. Ik weet wel dat Eric zijn projecten tot in de kleinste details toelichtte, dus ik zou precies zeker ook zijn draadje eens herlezen. Er staat ongetwijfeld nuttige info in.

EDIT: dit is de thread in kwestie: https://www.woodworking.nl/showthrea...jne-werkplaats
    Laatst gewijzigd door Jimbo; 13-02-20 om 11:44.

Voordeel van een transparante buis is dat je precies kunt zien waar de buis verstopt zit, mocht de zuigwerking minder of juist niet zijn

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    De vraagsteller geeft aan wel buizen maar geen koppelstukken te vinden, als het is om te kijken waar het verstopt zit, lijkt me dat niet echt een onoverkomelijk probleem.

Een ander voordeel van transparante buizen is dat het er gaaf/futuristisch uit ziet

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KrisG Bekijk Berichten
    De vraagsteller geeft aan wel buizen maar geen koppelstukken te vinden, als het is om te kijken waar het verstopt zit, lijkt me dat niet echt een onoverkomelijk probleem.
    klopt, maar vindt het mooier als het dan in zijn geheel transparant is. Daarnaast verwacht ik dat de verstoppingen het eerst plaats vinden bij de bochten.

- - - Updated - - -

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedWoodWorking Bekijk Berichten
    Een ander voordeel van transparante buizen is dat het er gaaf/futuristisch uit ziet
    inderdaad

Oké oké, genoeg argumenten

Houd er wel rekening mee, dat als je een maatje grotere buis neemt, dat de zuigkracht wel iets af kan nemen, als je afzuiger een kleinere maat heeft. Welke afzuiger zet je erachter?

Forum Rechten