Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 31
    Misschien helpt dit filmpje jou, het is wel een ander type/merk draaibank.
    https://www.youtube.com/watch?v=fvOHII3k-Io

Wel alles goed schoonmaken (ontroesten/ontvetten, etc) voordat je verder gaat, scheelt een hoop.

Mocht het nou ondanks alles niet lukken, kom dan eens langs, of vraag hier of er iemand meer in de buurt verstand van heeft?

Goed idee Jurriaan.
    Dus, is er iemand die mij er mee wil helpen en een klein beetje in de buurt woont?

Je bent welkom in utrecht. Als de zondag geen probleem is, kan je die dan het beste doen. Op andere dagen wordt je berooft door de gemeente utrecht. Die faaltram moet nu eenmaal door iemand betaald worden. Mocht je willen komen, laat dat dan van te voren weten, want dan moet ik even ruimte maken.

Chevy, bedankt voor je aanbod.
    Ik heb Jurriaan,s aanbod aangenomen en de nieuwe riem ligt op zijn plaats.

Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie te werk gegaan zijn!
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

poelischijf binnenin afgesteund met 2 blokjes hout, draadeinde er door heen en wat ijzer met genoeg binnendiameter zodat het om de kop en het hoofdlager heen past er over heen.

IMG_20200208_140632.jpg

Die grote lagerblokken waren het eerste dat ik vond met de juiste binnendiameter.
    Het lijkt wat houtje-touwtje, maar je kunt zo gedoseerd kracht zetten en het gaat heel geleidelijk.
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 08-02-20 om 18:41.

Waarom wilde de as er nu zo moeilijk uit?

Lastig te zeggen - ik heb de as niet helemaal los gehad, alleen uit het achterste lager zodat de riem er om heen kon.
    Eenmaal in beweging draaiden de moeren op het draadeinde vrij soepel, dus echt vast leek het allemaal niet te zitten.

Het enige dat ik kon zien is dat er op de as tegenover de spie een afdruk van een boutje zat dat ongeveer 4 mm in de lengte getrokken leek te zijn, maar volgens de eigenaar kon dat niet van deze actie zijn, omdat alle inbusboutjes die er nu uit waren er vanaf het begin uit waren.

Vandaag met de draaibank gedraaid en het werkt goed, alleen het toerental komt niet in beeld.
    Ik zal morgen het gele blokje wat dichter op de as zetten, ik verwacht dat het dan goed is.

Forum Rechten