Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31
    Je lager zit volgens mij nu op je foto aan de binnenkant. Volgens mij moet je bij het wisselen van de snaar beginnen met de borgboutjes van de poelie los te draaien. Dan schuif je de poelie op, zodat je de spie uit de as kan halen. En dan kan de as er aan de m33 kant uit. Het hoofdlager moet aan de binnenkant ergens door worden tegengehouden in het huis, teneinde axiale krachten op te kunnen nemen. Maar met de informatie die je aanlevert heb ik een beetje het idee dat ik aan een kwis meedoe.

Ik heb de foto een stuk uitvergroot.
    Nummer 1 is het lager wat mee naar buiten kwam.
    Nummer 2 hier zit het lager in het huis, dit kan je laten zitten, want de as is hier al vrij en de rest van de as gaat er moeiteloos door zover ik kan zien.
    Nummer 3 is één geheel met de as.
    Nummer 4 ik zat te denken om hier 2 blokken hout tussen het huis en de poelie te drukken en dan weer op de as te slaan.
    Ik kan natuurlijk niet te veel geweld gebruiken omdat het huis van gietijzer is.

Ik hoop dat het wat duidelijker is

Ik zie denk niet wat jij ziet. Als ik naar de enige foto die ik kan zien kijk, zie ik een as die scheef in het huis ligt. Daaruit trek ik de conclusie dat het lager dat aan de kant van de m33 draad zit, niet meer in zijn behuizing zit, maar aan de binnenkant in de kop ligt.

Als de as hol is, kun je ook trekken met een draadstang door de as heen. Maar eerst moet je driedubbel nakijken of die poelie nu wel los is.
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 29-01-20 om 06:47.

Jurriaan, ik zal daar naar kijken.
    Chevy, ik ben de foto vergeten bij te sluiten.
    Bij deze alsnog.

IMGP3766a.jpg

Op de nieuwe foto is te zien dat 1 het lager is. Dan is dat gelijk een stuk duidelijker. Wat is nu het probleem dan nog? Zit de alu poelie vast op de as?

Zit er voor die Alu poelie trouwens niet nog een gever (ring) voor de toerenteller (dat gele ding)? Als ik de Duitse handleiding waar ik eerder naar verwees lees, zouden daar ook nog 3 schroeven in moeten zitten.

De aluminium poelie zit vast en de gever van de toerenteller zijn alle, ik dacht 4, verwijdert.
    De aluminium poelie zat met 2 borgboutjes vast, die heb ik helemaal verwijderd.

Doordat ik geen Duits kan begrijp ik niet wat ik lees.

Ik denk uit je verhaal te begrijpen dat je hebt geprobeerd om de as uit de poelie te slaan, terwijl er nog een borgboutje vast zat. Dan heb je goede kans dat er nu een braam aan je as zit, die het moeilijk maakt om de as door de poelie te trekken. Ik zeg maar even trekken, want slaan is geen goede manier om dit soort dingen te demonteren. Je kan het beste proberen om een soort trekker te knutselen, die steunt op de poelie en trekt aan de as aan de kant van de m33 draad.

Ik ga kijken of ik een soort trekker kan maken zodat ik de poelie niet naar de m33 kant trekt maar naar de andere kant.
    Voor ik ging slaan heb ik er wel 10 keer gekeken of er nog iets vast zat, er zat dus beslist geen borgboutje vast.
    Ik hen alvast de poelie op de grens van de as met kruipolie ingespoten en dat laat ik minimaal een dag inwerken.
    Ik heb nog wat foto,s gemaakt, ik weet niet of je er aan wat hebt.

Jurriaan ik heb de tekst van de link nog eens gelezen en het begint te dagen.
    Ik heb mij daar ook aangemeld, dan kan ik de foto zien.

Alsnog IMGP3769.jpg

IMGP3770.jpg

IMGP3771.jpg
    Laatst gewijzigd door de Haan; 29-01-20 om 11:37.

Forum Rechten