Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29
    Koop niet can ferm, zelf in een opwelling gekocht, maar kan er niets mee.
    Druk er een stukje hout op, en het hele gevaarte kapt ermee.

Voel me dom dom dom.

Succes nog kerel.

Gr Danny

De Ferm heb ik geen problemen mee, hooguit de eerste keer starten van de dag, even een zetje geven maar de volgende starts moeiteloos. En ik kan hem ook niet met schuren tot stilstand krijgen, genoeg power.

Dan vrees ik dat ik een maandagochtend productie heb

Mijn Ferm bandschuurmachine werd geleverd met twee klemmen om het op zijn kop aan de werkbank te kunnen zetten. Dat werkte best prettig. Later heb ik een standaard gemaakt, waarvan overigens vele voorbeelden te vinden zijn op YT, om hem ook ' haaks ' te kunnen gebruiken. Ik wilde wel goed bij de bedieningsonderdelen (aan/uit, toerental en band verwisselen) kunnen. Dus heb ik dit maar gemaakt.
    IMG_1626.jpg

Zelf de gelukkige bezitter van een Festool bandschuurmachine (deze).
    Op pootjes kan je prima schuren maar vastklemmen is wel aan te raden. En zoals bovenstaande post kan je er een behuizing omheen maken als je dat beter past.
    De machine is in elk geval krachtig genoeg. Volgens mij hoort er in deze kit ook een langsgeleider te zitten. Kan je ook snel een eindstop van maken voor haaks schuurwerk.

Nadeel is dat je geen ronde schijf hebt.
    Ik lig niet dwars, je benadert me gewoon vanaf de verkeerde kant.....

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reinier68 Bekijk Berichten
    Zelf de gelukkige bezitter van een Festool bandschuurmachine (deze).
    Op pootjes kan je prima schuren maar vastklemmen is wel aan te raden. En zoals bovenstaande post kan je er een behuizing omheen maken als je dat beter past.
    De machine is in elk geval krachtig genoeg. Volgens mij hoort er in deze kit ook een langsgeleider te zitten. Kan je ook snel een eindstop van maken voor haaks schuurwerk. Nadeel is dat je geen ronde schijf hebt.
    Dat is natuurlijk gelukkig voor jou, maar dit is toch wel even een heel andere prijsklasse.
    Voor dit geld van deze ene machine kan je 4 á 5 van die machines kopen uit de eerste post.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Junior Member
    Ingeschreven
    May 2019
    [QUOTE=Danny1984;326053]Koop niet can ferm, zelf in een opwelling gekocht, maar kan er niets mee.
    Druk er een stukje hout op, en het hele gevaarte kapt ermee.

Heb je de koolborstels al is gecheckt.
    Mischien dat er eentje niet helemaal lekker zit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2013
    qua kopen heb ik niet echt iets gevonden van: dat wil ik.
    Maar deze zelfbouw vind ik dat toch wel echt handig. https://www.youtube.com/watch?v=rGc7PKbPQHw met tekeningen die je kan kopen.
    Alleen nog even kijken of ik de makita of toch een festool ervoor ga gebruiken.
    Vanaf wanneer wordt je een gereedschap verzamelaar?

Na lang wikken en wegen heb ik een keuze gemaakt, qua prijs vermogen en bruikbaarheid, en gietjzeren tafel, dus geen aluminium
    Ook omdat ik de opstelling in mijn Werkplaats ( die steeds voller wordt) in ogenschouw heb genomen.

Voltage: 230 Volt
    Opgenomen vermogen: 1000 Watt

Afgegeven vermogen: 750 Watt
    Schuurschijfsnelheid: 1420 rotaties/min
    Schuurschijf diameter: Ø 305 mm
    Draairichting schuurschijf: links

Tafel afmetingen: 435 x 165 mm
    Hoek: 0º tot -45º

Inclusief:
    - aluminium verstekgeleider
    - schuurschijf korrel 60
    - stofslang aansluiting

Gewicht: 33 kg
    Afmetingen van de verpakking: 55 x 45 x 45 cm

Het is geen Heger , waarbij het mooi is dat de tafel horizontaal blijft en de schijf is schuin te stellen
    maar die zijn 5 keer zo duur .....

https://www.baptist.nl/houtbewerkers...fschuurmachine
    Laatst gewijzigd door karangetang; 29-01-20 om 21:31.

Dat is een mooie machine! Ben benieuwd hoe die bevalt. Heb je m al, of is het wachten tot die bezorgd is?

Forum Rechten