Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Contimac ch16n

Contimac ch16n

0013737.jpg
    Hallo,
    Op internet zie ik steeds de bovenstaande foto vna de contimac ch16n.
    Heeft iemand een foto van de andere kant?
    Ik vraag me nl af hoe bij dit model de riemen op spanning worden gezet: met een hefboom, of gewoon door de motor naar achter te duwen en dan vast te zetten met een borgschroef zoals bij de kleinere modellen gebruikelijk is.

Ik heb er jaren geleden eentje gehad en daarbij moest ik gewoon de motor naar achteren duwen en vastzetten met een vleugelboutje.
    https://www.contimac.be/nl/ch-16-n-
    onderaan de pagina staat een handleiding.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernard43 Bekijk Berichten
    Ik heb er jaren geleden eentje gehad en daarbij moest ik gewoon de motor naar achteren duwen en vastzetten met een vleugelboutje.
    https://www.contimac.be/nl/ch-16-n-
    onderaan de pagina staat een handleiding.
    Dankjewel.
    Grappig dat in de handleiding twee plaatjes staan. 1 waarbij je de motor gewoon naar achter duwt en de andere met een hendel.
    Blijkbaar zijn of waren er twee uitvoeringen

Ik heb er twee staan, thuis de n-versie en op de werkplaats de iets oudere versie zonder n. Maakt geen verschil in gebruik, is mijn ervaring. Ik vind het prima machines, al heb ik zoals velen wel last van poelie-luiheid (alles op één snelheid doen omdat het verwisselen van de poelies gewoon gedoe is). Ja inderdaad, motor naar achteren duwen. Ik zet er soms zelfs een oude beitel tussen als hefboom om een beetje kracht te kunnen zetten, als de snaar wat dreigt te gaan slippen bij een iets te botte boor. Als je in de buurt woont, da's Amersfoort of Utrecht, kom het ding gerust een keer bekijken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Ik heb er twee staan, thuis de n-versie en op de werkplaats de iets oudere versie zonder n. Maakt geen verschil in gebruik, is mijn ervaring. Ik vind het prima machines, al heb ik zoals velen wel last van poelie-luiheid (alles op één snelheid doen omdat het verwisselen van de poelies gewoon gedoe is). Ja inderdaad, motor naar achteren duwen. Ik zet er soms zelfs een oude beitel tussen als hefboom om een beetje kracht te kunnen zetten, als de snaar wat dreigt te gaan slippen bij een iets te botte boor. Als je in de buurt woont, da's Amersfoort of Utrecht, kom het ding gerust een keer bekijken.
    Ha 't Wolt,
    Dankjewel voor je aanbod. Ik woon in de buurt van Leiden, zodat Amersfoort toch wel even rijden is.
    Die poelie- luiheid is me ook bekend, het mooist is een kolomboor met variabele snelheid.
    Dan kom je al snel uit op de pdb40 of een (veel te) grote scheppach vario.
    Lastig, lastig

Krachtstroom variant nemen en dan een VFD erachter knuppen.
    Die heb je al van de chinees voor minder dan 100 euro.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Of natuurlijk die poelies eraf halen, 's nachts de nexus naafversnelling van je vrouw haar fiets slopen en die gebruiken, dan heb je 7 versnellingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infinity Bekijk Berichten
    Precies dit. Heb er spijt van dat ik de 230 variant heb gekocht...... stommie poelies

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infinity Bekijk Berichten
    Ik zou maar voorzichtig zijn met goedkoop chinees spul en vermogen. Die kleine ladertjes voor je telefoon kunnen al brand veroorzaken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superkees Bekijk Berichten
    Ik zou maar voorzichtig zijn met goedkoop chinees spul en vermogen. Die kleine ladertjes voor je telefoon kunnen al brand veroorzaken.
    Deze Huangyang VFD's worden veel gebruikt en zijn gewoon prima. Ok, als de rook eruit is, dan is ie kapot
    Maar ik zou een goede schakelaar voor de VFD voorzien, schakel je de boel gewoon uit als het niet in gebruik is.

Forum Rechten