Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rik Bekijk Berichten
    Ja die getallen kloppen als een bus.... mijn ervaring is dat de klemmen niet stijf genoeg zijn. de ruggen gaan krom staan, het gevolg hiervan is dat de spankracht niet parallel verdeeld is tussen de bekken. (hierdoor halen ze hun max spankracht dan ook niet) Het werkt daarom ook niet echt lekker, zeker niet als je een tafelblad zo vlak mogelijk wil klemmen. van daar mijn advies om voor zwaar werk sergeanten te gebruiken.

maar zoals hierboven vermeld, het KAN inderdaad wel met deze klemmen!
    Dit is ook een beetje waar ik bang voor ben. Maar ik zie verschillende ervaringen met de KREV serie. Vanwege mijn beperkte werkruimte zou ik bijna voor de Plano lijmklemmen gaan. Is wel wat praktischer.

Dit is ook een beetje waar ik bang voor ben. Maar ik zie verschillende ervaringen met de KREV serie. Vanwege mijn beperkte werkruimte zou ik bijna voor de Plano lijmklemmen gaan. Is wel wat praktischer.
    Dat is wel Appels met peren vergelijken, de Bessey KREV zijn om corpussen van bijvoorbeeld kasten tre klemmen eb werken voor alles wat recht is en waar de klem oppast. De Plano's zijn verlijmpersen om van meerdere planken panelen te verlijmen. Om van de panelen vervolgens een Corpus te maken (als je dat zou willen van massief hout) heb je dan alsnog andere klemmen nodig.

Zijn 2 verschillende producten
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ilovebrewski Bekijk Berichten
    Kan je de corpus ook voor kleinere werkstukken gebruiken.
    Ik heb de versie waar je het "vaste" gedeelte kan verschuiven. Die zijn ook erg goed voor kleine werkstukken te gebruiken. Ik heb nu 4x 1.5m. Er komen er nog eens een setje bij van 1m. Dat is handiger in de beperkte ruimte van m'n werkhok.

Bij het klemmen moet je opletten op welke hoogte je het werkstuk inklemt. Dan heb je geen last van eventueel niet exact haaks blijvende bekken. Ik gebruik ze ook voor zwaar klemwerk.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Zo maar eens een tipje: kijk eens bij "Hooked on Wood" op YouTube. Dennis heeft daar ook een filmpje gepost over een vergelijking tussen de Bessey en Axminster corpus klemmen.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Allen bedankt voor de reacties. Ik ben voor 4st Bessey KREV100 gegaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk Berichten
    Zo maar eens een tipje: kijk eens bij "Hooked on Wood" op YouTube. Dennis heeft daar ook een filmpje gepost over een vergelijking tussen de Bessey en Axminster corpus klemmen.
    Precies dat filmpje haalde me over de streep qua bessey.

Klemmen zijn binnen en bevallen zeer goed. Heb ze gebruikt voor een corpus van een kast en een werkblad. Bij het werkblad merkte ik wel dat ze iets krom trokken maar ben alsnog zeer tevreden!

Werkblad.jpg

Als ze toch iets krom trekken, zou ik even informeren bij Bessey. Misschien valt het allemaal wel binnen de toleranties. Helaas heb ik die klemmen niet, ze lijken me verrekkes handig.

Lange corpusklemmen trekken iets krom als je ze flink stevig aandraait, ook die van Bessey. Kwestie van simpele mechanica; je ontkomt er niet aan. Het is wel zo dat hoe verder je werkstuk bij de uiteinden van de bekken vandaan zit, hoe minder dit effect optreedt. Ik zie op je foto ook dat niet alle klemmen recht op het werkstuk zitten. Dat zou ik dus wel doen. Ik leg zelf altijd het liefst eerst de klemmen klaar en daarna mijn werkstuk erin, zodat de klemmen onder het werkstuk liggen. Vaak doe ik dan nog extra klemmen aan de bovenkant.

Forum Rechten