Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 25
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Ik had de foto's van de werkplaats al via mail gezien. Mooie werkplaats met veel kwaliteitsgereedschap! Hoe werk jij? Misschien een beetje vreemde vraag, maar nu staat alles tegen de muur/muren en moet jij de meeste machines verplaatsen voordat je ze kunt gebruiken. Dat zou met een werkplaats van 8x5,5 m toch niet nodig moeten zijn.
    Hey L.N. , voorlopig staat alles tegen de muur, tot dat ik ze op een definitieve plaats ga zetten. Ik moet nog wat aanpassingen in de werkplaats doen zodat alle machines een vaste plaats kunnen krijgen. De vandikteschuurmachine zou ik bijvoorbeeld op de plaats van de stofafzuiging willen zetten, dan staat ze daar uit de weg en toch gemakkelijk bruikbaar.
    Eerst nog de afzuiging naar de tuinberging verplaatsen en wat extra elektra laten leggen

Nu werk ik dus nog met verplaatsbare machines, maar ik moet ook elke keer de stofafzuiging veranderen en de 400V stekker van machine veranderen (erg omslachtig dus).
    Ik heb via een vriend ook ijzeren schabben laten maken die ik aan de muur ga hangen, de update zal ik dan hier ook posten

Groeten,

Christophe

@ Franksken,

Tof, leuk om je werkplaats te zien! Valt dat mee zo smal werken? Op jou zaagtafel een balk afkorten zal niet lukken, misschien doe je dat met een inval/cirkelzaag ?
    Ik zie in ieder geval veel leuke machines en gereedschappen staan...

Die ontwerpen van benchworks, daar is echt goed over nagedacht!! Ik heb ze een beetje aangepast naar mijn wensen, maar als ik nu achteraf bekijk had ik de schuiven verder onder de werkbank moeten laten zitten zodat ik meer plek heb om dat plankje in beuk over de stijlen te plaatsen (waar dan aan de voorkant de benchdogs in komen, om bijvoorbeeld een grote plaat op te laten rusten). Ach, we zien wel hoe het loopt als de schuiven af zijn en alles geplaatst is van frontjes... Dan post ik wel een verdere update!

Groetjes,

Christophe

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Dag Christophe,

Dat is eigenlijk een van mijn grote frustraties dat het zo smal is. Een balk afkorten lukt inderdaad niet en ook voor plaatmateriaal is het dikwijls geklooi. Voor de meeste zaken lukt het gelukkig wel, maar als ik een huis vind met een groter atelier ben ik weg. Jammer genoeg is het aanbod in Drongen helaas beperkt en zeer duur.

Wat de schuiven betreft, dat klopt wel 😉. Je ziet dat ze bij mij een beetje naar achteren zitten, net als bij Timothy. Je hebt waarschijnlijk ook gezien op zijn YouTube video dat hij daarvoor een hulpstuk gemaakt heeft om zoals je zegt bijvoorbeeld een plaat op te zetten.

Beste groet

Frank

Ik zie dat je dekentjes over de tafels van je lintzaag en schuurmachine hebt liggen. Is dat puur tegen stof of heeft dat nog een andere reden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trellian Bekijk Berichten
    Ik zie dat je dekentjes over de tafels van je lintzaag en schuurmachine hebt liggen. Is dat puur tegen stof of heeft dat nog een andere reden?
    Nee eigenlijk gewoon alleen voor het stof... Afzuiging staat nog niet op punt en dus vliegt er veel of toch teveel in het rond... Wordt aan gewerkt

Ondertussen weer wat updates....

Omdat al dat hout op de grond in de weg ligt, heb ik een aantal schabben laten lassen, zwarte menie erop met een rolletje, einddopjes erop en ophangen, echt handig:

IMG_20200121_150103.jpg

De stofafzuiging gaat eindelijk naar een andere ruimte (normaal ga ik ze dit weekend verder verplaatsen), de afzuigbuizen zijn bijna klaar met aanleggen:

IMG_20200127_184231.jpg
    IMG_20200128_170703.jpg

En dan misschien wel de grootste update tot nu toe
    Een nieuwe machine, nl de ooznest workbee cnc. Afmetingen zijn 1m op 1,5m, werkoppervlak iets minder, maar méér dan groot genoeg!

IMG_20200212_165330 (1).jpg

Het mechanische gedeelte is klaar, het elektronische bijna, ik wacht nog op een aansturingsmodule voor de frees... Zou normaal gezien maandag aankomen (leve amazon!).
    Hopelijk kan ik hier in de toekomst veel projecten van laten zien!

Groetjes,

Christophe

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar je ervaringen met deze cnc

Dat schiet op! Die CNC heb je al snel in elkaar. Let erop dat de wielen niet te strak staan. Die kun je achteraf ook bijstellen, maar dan is het veel lastiger. Wat voor werkbank is op de eerste foto van post #16? Is dat een Hammer/Felder FAT?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L.N. Bekijk Berichten
    Dat schiet op! Die CNC heb je al snel in elkaar. Let erop dat de wielen niet te strak staan. Die kun je achteraf ook bijstellen, maar dan is het veel lastiger. Wat voor werkbank is op de eerste foto van post #16? Is dat een Hammer/Felder FAT?
    Hallo LN,

Nee dat is eigenlijk een onderstel van een ziekenhuisbed.. dat kan ik elektrisch van hoogte instellen. Werkt in ieder geval wel handig als werktafel of uitvoertafel, maar soms is ie wel een beetje te groot...

PS, die lead screws zijn nu langs de buitenzijde van de eindplaatjes in spanning gezet, dit is een verbeterde versie van de workbee, de speling valt nu echt goed mee. Benieuwd hoe het frezen nu gaat, vandaag komt de module aan om te converteren van pwm output naar spanning om de kress digitaal te sturen...

Groetjes

Mooi allemaal en zo netjes. Heb je soms een werkster ? Franksken wat heb je daar op je loopwagen van je zaag zitten?

Forum Rechten