Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Onderwerp: Minimax SC 2C prijs

Hybride Weergave

Minimax SC 2C prijs

Goedemorgen allen!

Dromend over mooie machines voor de toekomst (doen jullie natuurlijk nooit ) viel mij het aanzienlijke prijsverschil op tussen min of meer vergelijkbare zaagmachines, de Minimax SC 2C, in Nederland en Duitsland.

Zien jullie waar het verschil nu in zit (even los van de kosten van verzending of ophalen)?

In Nederland inclusief BTW ongeveer €5.300,-
    https://www.talenmachines.nl/voorraa...nimax-sc-2c-5/

In Duitsland inclusief BTW ongeveer €3.500,-
    https://hsh24.net/holzbearbeitung/ma...ssic-holzkraft

Goed weekend!
    Willem

Nee zie uiterlijk geen verschil. Mss dat er verschil in motoren zit.
    Maar ik heb ook in Duitsland een huis en krijg daar ook de promo folder van Hammer en felder binnen en hier ook en daar zit ook altijd prijsverschil in ten voordele van Duitsland. Niet zo extreem trouwens.

In Duitsland worden de Minimax machines allemaal verkocht via Holzkraft (merk van Stuermer Machines). Misschien dat die omdat ze veel groter inkopen een lagere prijs kunnen bedingen, of ze anders in de markt zetten. Verder zijn bijna alle machines wel goedkoper in Duitsland, de precieze reden weet ik niet.

Zit een andere motor in de duitse is 4kw Die van talen is zwaarder.Dat mag zo'n groot prijsverschil nog niet verklaren.
    Laatst gewijzigd door Wim Kluck; 09-11-19 om 21:01.

Bij talen zit er ook een voorrits op.

Motoren beide 4kw en op allebei voorritser
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Mooie machine en in Duitsland mooi geprijsd. Zou het mogelijk zijn om hier een as voor een "dado stack" op te plaatsen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MerkiMac Bekijk Berichten
    Mooie machine en in Duitsland mooi geprijsd. Zou het mogelijk zijn om hier een as voor een "dado stack" op te plaatsen?
    @MerkiMac: Volgens mij heeft deze machine de "dado stack" optie niet.
    De aanbieder van deze Holzkraft machine biedt het niet aan als optie bij de SC 2C, voorzover ik hier kan zien:

https://www.stuermer-maschinen.de/pr...lter%3A106059/

Dank @WimKLuck en @Dunhans, voor het spelletje "ontdek de verschillen".
    Een zwaardere motor en een voorritser zijn inderdaad extra's op de Nederlandse machine.

Nog steeds lijkt mij de Duitse prijs dan een stuk scherper dan in Nederland.
    Vandaag heb ik daarom in mijn beste Duits gevraagd voor hoeveel ze de machine in Den Haag willen komen afleveren.

Heb ze meteen ook gevraagd naar de service als ik problemen zou hebben met de machine.

Ben benieuwd. Ik laat hier wel weten hoe hun reactie is.
    Wellicht willen meer van jullie weten hoe eventuele import vanuit Duitsland in de praktijk uitpakt.

Eerdere ervaringen zou ik graag horen trouwens!

Groeten
    Willem

PS)
    Nu nog wel een hele goede reden verzinnen om een Minimax zaag te kopen terwijl ik al een Festool CS50, een Kapex 120 en een MFT tafel met invalzaag heb... Wat denken jullie? Schiet ik er iets mee op om de SC 2C te kopen en wat Festool spul te verkopen? Of ben ik gewoon op jacht naar een nieuw speeltje zonder dat het deze verwende hobbyist echt meerwaarde brengt?

Die zaag is gewoon een must. Je hebt ze allemaal nodig. (voor een goede verzameling)
    Ik begrijp het volkomen. Ik mocht een Felder bestellen gaat helaas niet want ze passen er niet in

Forum Rechten