Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Schermen stevig en onzichtbaar bevestigen ?

Als afscheiding op een overloop zou ik graag 4 schermen willen plaatsen. De schermen zijn ong 150cm hoog en hebben een 55mm dikke boord met een lattenwerk erin, zie foto.
    Koreaans deur.jpg
    De afstand tussen het boord en het raster is slechts 25mm, zie schets 20191002_120515.jpg

Hoe kan ik die 4 schermen aan elkaar bevestigen op een elegante en mooie manier ? Met duvels gaat maar dat lijkt me niet stevig genoeg, het liefst zou ik ze met draadbout aan elkaar maken maar dit gaat niet onzichtbaar denk ik. De bouten dienen minstens 100mm lang te zijn dus hoe krijg ik die erin zonder het lattenwerk kapot te maken ?

Voor- en achterzijde onzichtbaar? Of mag je het aan de achterzijde zien?

En moet het een permanente opstelling zijn (lijmen!) of moet het ook weer weg kunnen, en zoja, elke dag 3x, of 1x in het jaar?

Zo maar wat ideetjes:

1) een u-profiel wat je over meerdere schermen tegelijk legt?
    2) soort van bedhaak in de zijkanten?
    3) 1 brede staander waar je ze in zet?
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 02-10-19 om 11:41.

Dit zijn eigenlijk wel dingen die je van tevoren zou moeten bedenken lijkt mij.
    Nu is het wellicht een optie om twee dopmoeren te nemen, een stukje draadeind en een holle bus als afstandhouder tussen de schermen.
    Gereedschap kent geen kuren, het zijn de handen die het sturen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan ARTC132 Bekijk Berichten
    Dit zijn eigenlijk wel dingen die je van tevoren zou moeten bedenken lijkt mij.
    euh, schermen hadden we al, overloop hebben we ook al, en vraag/bevel komt van wederhelft om de schermen daar te zetten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    Voor- en achterzijde onzichtbaar? Of mag je het aan de achterzijde zien?
    En moet het een permanente opstelling zijn (lijmen!) of moet het ook weer weg kunnen, en zoja, elke dag 3x, of 1x in het jaar?
    voor- en achterzijde zijn zichtbaar en het is een semi-permanent opstelling (jaarlijks kunnen weghalen)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurriaan Bekijk Berichten
    1) een u-profiel wat je over meerdere schermen tegelijk legt?
    3) 1 brede staander waar je ze in zet?
    1) goed idee, ik zou een sleuf in de bovenkant kunnen freezen en ze zo opspannen
    3) dat alleen lijkt me niet stevig genoeg, dat staan ze van boven te "flapperen"

Denk dat jurriaan een staander bedoelt tussen twee schermen. Zeg maar paaltje met een sponning aan beide zijde waar scherm inschuift. Maar U of T profiel onder en boven lijkt mij het elegantste.

Hoi,

Wat denk je van het toepassen van magneten?
    Bijvoorbeeld 2 tegenover elkaar inboren en inlijmen in de staanders.
    Wel de polariteit in de gaten houden (Noord/zuid) bij het inlijmen, anders stoten de schermen elkaar straks af.

Thomas

de schermen blijven al uit zichzelf staan?

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Zo'n verbinder is een optie. Zijn er in verschillende uitvoeringen. Ben even de naam kwijt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boertje125 Bekijk Berichten
    de schermen blijven al uit zichzelf staan?
    nee, ik ga ze ook aan de vloer moeten bevestigen

nu staan er al 3 paalhouders met plaat, en 2 eenvoudige tuinschermen ertussen maar ik zou graag de nieuwe schermen tegen elkaar plaatsen en geen palen ertussen. Dan passen alle 4 de nieuwe schermen er mooi tussen.

Forum Rechten