Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012

Snijplank met 3D effect

Na lang zoeken hoe ik het moest maken is deze snijplank klaar , formaat 26.5 bij 37 cm . Houtsoorten beuk en padoek , gelijmd met Titebond en afgewerkt met druivenpitolie .
    Er zitten wel een paar kleine foutjes in , niet nauwkeurig genoeg gewerkt maar wilde het afhebben .

Willem
    IMG_1889.jpgIMG_1941.jpgfullsizeoutput_20e.jpg

Erg mooi gemaakt. Complimenten!

Heb je meer fotos van het maakproces?

Een snijplank staat ook nog op mijn ( heeele lange) wenslijst

Gaaf!! Zulke snijplanken heb ik ook eens gemaakt. Erg leuk om te maken. De laatste verlijmronde was wel een uitdaging.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Helaas ben ik enkele foto's kwijt van het maken . Uiteindelijk met de bandschuurmachine vlak gemaakt en daarna met de vlakke schuurmachine .
    Rick , het hout komt bij jou vandaan .

Willem

Ziet er mooi uit. Kan mij voorstellen dat je wel wat hoofdpijn krijgt bij het snijden van de groente...

Ongelooflijk. Je noemt twee houtsoorten, maar ik zie naast het lichte beuken bruin en roodbruin. Zit er zoveel kleurverschil in het padoek? Of heb je nog een andere houtsoort gebruikt?
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Daar kan inderdaad best veel verschil in zitten, zie topic:

https://www.woodworking.nl/showthrea...erschil-padoek

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Dat klopt ja , had nog een ander stuk padoek liggen en die had een iets andere kleur .
    Je moet bij het gebruik niet te veel op je snijplank letten anders snij in je vingers .

Willem

Dank je, weer wat geleerd.
    Vriendelijke groet, Nerflander
    [I]Alles wat de moeite waard is kost moeite.[/I]

Forum Rechten