Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Post Kleurverschil padoek?

Terwijl ik 65x240 balken aan het verzagen was tot poten voor een tuintafel, viel mij het grote kleurverschil op tussen twee balken.

De tafel gaat onbehandeld gebruikt worden, gaat dit kleurverschil nog zo erg zichtbaar zijn eens het padoek mooi zilvergrijs geworden is?
    Komen dergelijke kleurverschillen wel meer voor bij deze houtsoort, of gaat het hier om een andere afkomst oid.?

20180727_191403.jpg

20180727_191507.jpg

Het is erg gevoelig voor (zon)licht. Met een beetje verschil in licht krijg je al heel snel kleurverschillen, grote kans dat die bij het vergrijzen minder worden.

Ik denk dat als je ze nu een paar dagen in de zon zou leggen dat er van het rode al weinig meer over is.

Ik heb een tijdje terug een tafel gemaakt in padoek. Ik had één balk die echt veel lichter (ook lichter van gewicht) was van kleur en dat zie je nu nog wel... Maar het vervaagt ook wel deels.. de tafel staat ongeveer 3 maand buiten nu, het rood is al wat bruiner geworden en zal uiteindelijk helemaal grijsachtig worden..
    Zie foto, 2e balk vanaf het huis is de lichte balk...

IMG_20180518_164411_1.jpg

Groetjes Christophe

Forum Rechten