Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Bedankt voor de uitleg, daarmee snap ik de tekening een stuk beter. Dus hoofdschakelaar doormeten (als die niet veel kost neem ik er 1 mee vanuit Nederland) en opzoek naar het tweede veiligheids verbreek contact (die verdenk ik nog steeds), ze staan in serie zo te zien dus een kwestie van de draden volgen?
    Laatst gewijzigd door svenskapelsin; 17-09-19 om 22:22.

Misschien mis ik iets, maar als de stuurstroom wordt onderbroken, valt K1 af en is S1 stroomloos. Dan doet ook je schaafmotor het niet. Het lijkt me dat je de schaaftafels om hoog zet als je de vandikte wil gebruiken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Vaak duwt de spaander kap van de vandiktebank ook die schakelaar in die anders door het blad bekrachtigd wordt.
    Draden volgen,dan kom je vanzelf de schakelaars tegen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Klopt aan de spaander kap zit ook een mechanisme dat de schakelaar bedient. Boven de schakelaar zit een soort bladveer die in een v-vorm wordt gehouden, de staven van de tafelbladen duwen hierop, de spaanderkap trekt de boel dan weer omhoog, ik denk om te voorkomen dat de motor aan gaat terwijl de kap niet goed staat. Over een paar maanden ga ik weer terug en op onderzoek uit. Nu ik er zo over nadenk is deze schakelaar dus niet het probleem maar de andere schakelaar die ik tot op heden nog niet heb gevonden.
    Laatst gewijzigd door svenskapelsin; 18-09-19 om 18:43.

Bij de Hammer C31 zit er nog een schakelaar op het deurtje van de poelie van de frees. Deze beveiligd tegelijk ook de schuif die open moet om het zaagblad te wisselen.
    Ik kan me wel niet herinneren dat mijn Robland ook uitgerust was met deze veiligheden.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Mijn vlak/vandiktebank Knapp had ook het probleem dat hij het dan wel dan weer niet deed, nu bleek dat inderdaad de veiligheidsschakelaar voor het verzetten van de afzuigmond stuk was. Heb via conrad een nieuwe besteld en is het probleem verholpen. Ik moet zeggen dat het wel even puzzelen was door de elektricien alvorens het probleem boven water kwam.

Forum Rechten