Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 35 van de 35
    Dat is wel een een flinke lijst! Ik heb een N3800. Als je naar de HBM komt kijken, dan kun je ook naar die kijken. Ik ben er niet super tevreden over. De N3800 wordt niet verkocht, maar kun je de N3800 wel in “levende lijve” zien. De N4400 is natuurlijk grotendeels hetzelfde en alleen wat groter.

Ik hou ook van droomlijstjes, gebruik ik dan zelf om te gaan shoppen :-)

Effe terug serieus nu:
    Over de kleine plas kost die Metabo een flink pak minder: https://www.amazon.co.uk/dp/B002XFK13G
    Zit verkeerde stekker aan, maar dat is een detail naar mijn mening. Heb geen idee of die Metabo goed is of niet, heb het ding nooit zelf in handen gehad.

@Swake: Als mijn plannen kunnen lukken administratief dan zal dat lijstje geen droomlijstje zijn hoor... Dan zal het werkelijkheid worden. Enige waar ik niet direct een prijs van vind is de Felder findustry 1352/1353/1354 maar die is ook niet direct een noodzaak. Op uitzondering van die machine komt het totale op ~21k incl. BTW wat nog heus meevalt vind ik. Kijk anders eens wat een gemiddeld IT-er (developer) per dag kan vragen. Als ik die inkomsten kan gebruiken voor deze andere tak onder hetzelfde bedrijf, dan is dat ideaal!

@L.N.: is goed! Ben benieuwd er naar!

In den Belgique mag je die twee takken in eenzelfde bedrijf steken. Wel mits paar voorwaarden: De statuten moeten die tweede tak toelaten, opgelet met statuten die te breed geschreven zijn dat is zoveel als geen sociaal doel hebben. BTW, kruispuntbank, en andere, vraagt dan naar verduidelijking. Administratief best de 2 takken scheiden als die, zoals in jouw geval, ver uit elkaar liggen (Nou ja, ver uit elkaar.... je kan altijd CNC programmaatjes beginnen opmaken, t'is maar één mogelijkheid) Weet wel dat je op dit moment, behoudens uitzonderlijk project, je als houtbewerker nooit zo goed uw brood gaat verdienen als een goede ontwikkelaar. Uw mentale gezondheid speelt natuurlijk wel een rol, en door de afwisseling intellectueel/met de hand verzorg je die.
    Vergeet ook niet dat die machines op de lijst investering gaan, en het gaat niet lukken die op 2 jaar af te schrijven zoals voor een pc'tje -> Fiscaal dus ook niet het eerste jaar alles aftrekbaar om de winst naar beneden te halen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuwavuwa Bekijk Berichten
    Enige waar ik niet direct een prijs van vind is de Felder findustry 1352/1353/1354 maar die is ook niet direct een noodzaak.

Die gaat een pak meer kosten dan al de rest samen.... Is een heel zwaar beest, de prijs zal op maat zijn en afhangen van de configuratie van de verschillende assen en de verdere bouw van de machine..... Is niet meteen machine voor een startend bedrijfje, tenzij je iets heel specifieks gaat doen.... Voorzie ook maar meteen voldoende stroom.... Zo een beestje trekt gemakkelijk 20 tot 30 KW en de bijhorende amperages.

Forum Rechten