Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 40

Onderwerp: Badkamer meubel

Badkamer meubel

Goedemiddag,

Graag doe ik een beroep op jullie vakmanschap en expertise.

Wij hebben onlangs een Badkamer meubel aangeschaft, waarvan de gehele binnenzijde gemaakt is van onbehandeld samengesteld Vurenhout.

Binnenkant van de lades, versteviging balk, enz.

Zou dit zo kunnen in een Badkamer? Badkamer is wel geventileerd, maar ik maak me grote zorgen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Geen zorgen, badkamer heeft normaal een wat hogere vochtigheid dus er gebeurt niet zoveel. Mogelijk moet je wat wegschaven na enige tijd. Je kan lades ook afwerken met lak of iets dergelijks

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gpf Bekijk Berichten
    Geen zorgen, badkamer heeft normaal een wat hogere vochtigheid dus er gebeurt niet zoveel. Mogelijk moet je wat wegschaven na enige tijd. Je kan lades ook afwerken met lak of iets dergelijks
    Dank voor u reactie.

Het is zeker normaal te noemen dat een Badkamer een hogere luchtvochtigheid heeft, het vocht loopt letterlijk van de muren af nadat er minimaal 2 personen uit ons gezin gedoucht hebben.

Dat er dat niet zoveel gebeurd met onbehandeld Vuren hout?

U reactie dat wegschaven na enige tijd een oplossing is ? Ik en meerdere consumenten, mogen toch een meubel verwachten, dat aan de defenitie BADkamer meubel zou moeten voldoen, zonder zelf te moeten lakken of na enige tijd , na uitzetting van hout, zelf te moeten gaan schaven?

Miss zie ik het verkeerd?
    Laatst gewijzigd door Le mans; 12-08-19 om 09:18.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Als het water van je muren druipt (buiten de douche/bad ruimte), dan zou ik me zorgen maken om de ventialatie van de badkamer. Dat is niet alleen voor je onbehandeld vurenhout misschien een probleem, maar ook voor alle elektra die eventueel aanwezig is. Daarnaast krijg je zo makkelijk schimmels en dat is niet goed voor je gezondheid.

Als je goed kunt ventileren, dan is dat onbehandeld hout geen probleem. In de regel wordt er met iets meer speling gewerkt bij dergelijke meubels. Schaven zal ook niet zo snel nodig zijn.

Natuurlijk mag je als consument iets verwachten, maar bedenk dat een fabrikant ook verwacht dat jouw badkamer aan de vereisten van het bouwbesluit voldoet en dus in ventilatie voorziet. Daarbij is een badkamer in zones ingedeeld op basis van de 'natheid'. De fabrikant verwacht dat je het meubel ook daar installeert waar het voor bedoeld is.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Iets anders, als je die lade dicht doet, dan komt de sifon de la in.
    Goed opletten dat je daar niet iets hebt liggen want dan ram je binnen een week je sifon van je wasbak .
    Zou daar zelf wat plankjes inmaken als 'safe-zone'

Niet helemaal relevant , maar bedankt Sang.

Welp,..ik weet niet hoe jou Badkamer eruitziet? Genoemde Badkamer is ong 3 bij 4 Meter.

Zones.? Hahaha.

Meubel staat niet onder de Douche.

Isue hier is de gebruikte Hout soort...ONBEHANDELD samengesteld Vurenhout, aan binnenkant lades, en constructie.
    Met onbehandelde achterwand van een paar mm Triplex.

Getegelde Muren worden allen vochtig ja...gek he in een Badkamer. Of Douche jij als enigste, en 3 Min ? Badkamer voldoet aan alle eisen mbt ventilatie.

Elektriciteit is uitgevoerd in IP65, geschikt voor een vochtige ruimte, een Badkamer bv.

Een consument verwacht dan ook een BADkamer meubel dat aan die definitie voldoet. Dus vervaardigd van een juiste Hout soort, met daarbij behorende behandeling.

Voor een Meubel van bijna 2400.00 Euro ga ik niet beitsen, of na een jaar schaven. Zelf beitsen is ook niet tedoen, Meubel zou gedemonteerd moeten worden om overal bij te kunnen.

Voor een meubel van 2400 euro komt het mij sowieso vreemd over dat er met (goedkoop) vurenhout is gewerkt. De houtsoort is een fractie van de kostprijs. Afwerking kost misschien net iets meer, want is tijdrovend, maar hoort in een badkamermeubel m.i. gewoon goed op orde te zijn. Maar heb je de maker van het meubel er al eens naar gevraagd? Misschien kan hij of zij de gemaakte keuzes prima verantwoorden.

Het is zeker normaal te noemen dat een Badkamer een hogere luchtvochtigheid heeft, het vocht loopt letterlijk van de muren af nadat er minimaal 2 personen uit ons gezin gedoucht hebben.
    Getegelde Muren worden allen vochtig ja...gek he in een Badkamer. Of Douche jij als enigste, en 3 Min ? Badkamer voldoet aan alle eisen mbt ventilatie.

Ik weet niet wat voor eisen er zijn gebruikt?, maar als de hele badkamer vochtig word, dan is de ventilatie niet op orde lijkt mij. In onze badkamer zit een goede ventilator vlak bij het douchegedeelte, en deze zuigt het meest vocht gelijk weg naar buiten. De muren in de rest van de badkamer blijven dan ook droog.

Een badkamer is inderdaad in zones opgedeeld. Ook in een badkamer van 4x3. Hoe dichter het meubel bij het douchegedeelte hangt, hoe vochtiger het zal worden.

Voor een meubel van 2400 euro (wat ik overigens erg duur vind voor een vuren meubel) zou ik contact opnemen met de verkopers, als je zelf twijfelt over de kwaliteit.

Senior Member
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Le mans Bekijk Berichten
    Niet helemaal relevant , maar bedankt Sang.

Welp,..ik weet niet hoe jou Badkamer eruitziet? Genoemde Badkamer is ong 3 bij 4 Meter.

Zones.? Hahaha.

Meubel staat niet onder de Douche.

Isue hier is de gebruikte Hout soort...ONBEHANDELD samengesteld Vurenhout, aan binnenkant lades, en constructie.
    Met onbehandelde achterwand van een paar mm Triplex.

Elektriciteit is uitgevoerd in IP65, geschikt voor een vochtige ruimte, een Badkamer bv.

Een consument verwacht dan ook een BADkamer meubel dat aan die definitie voldoet. Dus vervaardigd van een juiste Hout soort, met daarbij behorende behandeling.

Voor een Meubel van bijna 2400.00 Euro ga ik niet beitsen, of na een jaar schaven. Zelf beitsen is ook niet tedoen, Meubel zou gedemonteerd moeten worden om overal bij te kunnen.
    Je vraagt om hulp op een publiek forum en neemt vervolgens een loopje met iemand die je probeert te helpen. Vind ik persoonlijk vrij stijlloos, maar ja.

Jelmer vertelt het je ook al: een badkamer die overal het water van de tegels heeft druipen is mogelijk ernstig in de problemen. Ik ben nog maar eens zo vriendelijk en heb een link voor je (https://www.mijnkluswijzer.nl/elektr...mer-aanleggen/) waar je e.e.a. kunt nalezen. Is niet de officiele Nen-en-Iso of bouwbesluit, maar leest mogelijk wat prettiger. De info is wel juist.

IP 65 is prima, omdat die voor de meest vochtige zones bedoeld is.

Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik zou toch een expert gaan raadplegen voor je eigen veiligheid en die van je medebewoners (en dan heb ik het niet alleen over elektra, maar ook de eerder genoemde schimmels). Dat kastje (dat volgens mij ook absurd geprijsd is) is dan het minst van je zorgen.

Ik wens je er heel veel succes en wijsheid mee!

weet je zeker dat die lades onbehandeld zijn? (nemen ze vocht gelijk op?)
    transparante afwerkingen zoals skylt zijn nauwelijks zichtbaar of voelbaar

werk ze anders zelf af ik neem aan dat je vooraf gekeken hebt wat je ging kopen

Forum Rechten