Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43

Onderwerp: Gehoorbescherming

Gehoorbescherming

Tot nu toe gebruikte ik als gehoorbescherming van die simpele doppen (koptelefoon zonder speakers zogezegd). Ik had al een tijdje Exinore pluggen in het vizier, maar twee weken geleden zag ik ineens de SensGard ZEM. Als je het leest dan denk je dat het onzin is. Omdat ik zag dat Matt Vanderlist van Matt's basement workshop podcast een enthousiast gebruiker van zo'n ding was heb ik toch maar de gok gewaagd.

Aankoop is niet simpel, want je kan je bestelling niet helemaal via de webshop plaatsen in verband met de verzendkosten. Dat werd dus bellen (en voor mij de ontdekking dat ik via Skype voor vrijwel niks (5 minuten voor 16 cent) naar een vaste lijn in de USA kon bellen). Enfin, na het belletje om de creditcard gegevens door te geven kwam het geheel uiteindelijk op USD 40 voor het ding en USD 29,25 voor de verzending (als je het zonder de eigen verpakking laat versturen kan het ook voor USD 13 verstuurd). Een beetje scheve verhouding, maar ik wist zo snel ook niets anders. Het schreeuwt natuurlijk om een groupbuy (maar nu ik zo'n ding op heb hoor ik dat niet natuurlijk).

Na een kleine week werd de post bezorgd en vandaag uitgeprobeerd. De demping is verbluffend. Draagcomfort is prima. Geen warme oren en geen gepruts in je oor. De Sensgard zit zo'n beetje tegen je gehoorgang aan. Als je dat niet lekker vindt moet je het niet doen.

Nou ja, het klinkt misschien een beetje TellSell, maar ik heb er verder geen enkel belang bij of zo, ik attendeer alleen maar.

http://www.sensgard.com/products-1

Re: Gehoorbescherming

hey

waarom niet voor 30 euri otoplastieken?
    die zijn op maat gemaakt dus passen altijd

groeten bas

Die ben ik nog niet zo goedkoop tegengekomen. En ik weet ook niet of ik het wel zo lekker vind zitten.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik heb ook sinds enige jaren op maat gemaakte (die overigens een stuk duurder waren dan 30 euro), ze zitten standaard op de boord van mn polo vastgeklikt en ik moet zeggen dat ze uitstekend bevallen.

@Haasjetik,
    Wil niet zeggen dat het niet uitstekend is om zo'n review neer te zetten als je een product hebt gevonden wat je bevalt hoor.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Gehoorbescherming is heel belangrijk als je met electrisch of pneumatisch gereedschap werkt of in een lawaaiige omgeving bent. Ik heb veel met een klopboor gewerkt zonder enige gehoorbescherming en dat bleek wel bij een routine gehooronderzoek van het bedrijf waar ik werkte. Dat was zo'n 20 jaar geleden en toen bleek dat m'n gehoor in het laag en het hoog 5% tot 10% minder was dan de norm. Dat was het resultaat van 20 jaar klussen en motorrijden. Langdurig windgeruis is ook een bedreiging voor je gehoor. Vanaf dat moment ben ik gehoorbescherming gaan dragen bij het klussen en heb ik een top-kwaliteit motorhelm gekocht.
    Bij een uitgebreide gehoortest in het ziekenhuis bleek dat m'n gehoor in het middengebied op het niveau van een 20-jarige ligt (ik ben 66) en dat het in het hoog en laag wat achterblijft. Ik schrijf dat voornamelijk toe aan de gehoorbescherming die ik heel consequent draag.
    Denk niet te licht over gehoorbescherming, als je het gehoorverlies gaat merken is het te laat.

P.S. Ik heb hier in Amerika een Peltor (koptelefoon model) met 30 tot 35 dB demping die me uitstekend bevalt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knutselaar
    waarom niet voor 30 euri otoplastieken?
    Dan wil ik jouw adresje wel weten, ik kreeg korting via mijn school en was ongeveer 70 kwijt.
    Ik draag zo ook op sommige feesten, ze vallen niet op en je hoort nog genoeg (zonder drie daagse piep achteraf :roll: )
    Maar inderdaad, ze bevallen wel perfect, je kan gewoon praten, voelt niet dat je ze in hebt (je hoort het wanneer je ze niet in hebt). Geweldig comfort en zeer goede demping !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haasjetik
    Die ben ik nog niet zo goedkoop tegengekomen. En ik weet ook niet of ik het wel zo lekker vind zitten.
    Voel je niets van, je moet ze alleen af en toe vervangen vanwege het doorgroeien van het
    kraakbeen.om de twee jaar volgens mij.
    Degene die ik had filterden alleen hoog en laag. waardoor je wel gewoon met elkaar kon praten.

Groetjes Eddie

die zijn ook beter,
    het geluid wordt gedempt en je kan met andere mensen praten zeggen ze.

Ik heb hier geen ervaring mee.

ik heb ze toen laten maken op last van me toenmalige werkgever, dat was bij groenhart in hoorn die vertelden dat ze maar 30 euri kosten, ik heb uiteraard de rekening niet gezien want me werkgever betaalde

groeten bas

Goedkoop past niet bij gehoorbescherming.

Investeer er in, tinnitus (dat gepiep) is meestal een gegarandeerde zelfmoord.

Klinkt overdreven, maar helaas is het dat niet. Stel je het maar eens voor: constant gesuis in je oren... mensen worden van minder gek.

In een notendop: alle beetjes helpen. De klassieke kleppen of de op maat gemaakte zijn de beste. Warmte is niet schadelijk voor je oren, enkel lastig. Gele schuimpjes zijn ook goed, als je ze juist aanbrengt (en dat is niet vanzelfsprekend).

Enfin, heb je een vraag, stel ze gerust, mijn vriendin is audiologe.

Forum Rechten