Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathieu Bekijk Berichten
    Hoe snel vloerverwarming reageert hangt af van de opbouw. Er zijn systemen die even snel zijn als radiatoren. Maar voor vloerkoeling minder geschikt. Dan kan je beter een klimaatplafond nemen. Werkt op dezelfde manier als vloerverwarming, maar geen massa.
    En als je grondwater ter beschikking hebt zou je dat kunnen gebruiken om te koelen.
    Op zich zal tijd wel meevallen aangezien je met een gekoelde vloer je de vloer op temperatuur blijft houden en niet alleen laten koelen als je aan het werk wil gaan
    Dan zal ie zo hard aan het werk moeten en je dauwpunt voor condens gaat zorgen en dus vocht op de vloer
    Ik zit zelf ook te denken om mijn bronpomp die op zulke warme dagen als nu overdag ook veel uren maakt in combinatie te zetten met de vloer om wat temp naar beneden te brengen
    Het is beter ook beter voor de tuin en gras als temp van het water wat hoger is met sproeien

Maar ben zelf weer niet zo een fan van vloerverwarming als verwarming in de werkplaats
    De warme vloer maakt de voeten lui , vooral met werkschoenen.
    Wij hebben diverse werkplaatsen die dit hebben en klachten over te droge en in zomer te vochtige hout werkplaatsen

Denk dat ik voor de koude winterdag lekker ga voor een palletkachel en grondwater de warme dagen iets laat verkoelen

Goh, maar als je airco last heeft van stof, hang je hem toch aan je fijnstofunit?! Maak er als het ware een en hetzelfde apparaat van Moet je wel een fijnstofunit hebben natuurlijk, maar dat lijkt me belangrijker dan een airco die je tien dagen per jaar gebruikt. Of zijn dat hele gekke ideeën?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 't Wolt Bekijk Berichten
    Goh, maar als je airco last heeft van stof, hang je hem toch aan je fijnstofunit?! Maak er als het ware een en hetzelfde apparaat van Moet je wel een fijnstofunit hebben natuurlijk, maar dat lijkt me belangrijker dan een airco die je tien dagen per jaar gebruikt. Of zijn dat hele gekke ideeën?
    OK dan hang je ze in serie, en de uitblaas van je fijnstoffilter leidt je naar de (afgeschermde) aanzuig van je airco...lijkt zo logisch dat ik nog geen bezwaren zie.

Zou eerder investeren in een makkelijke ligzetel voor in de tuin, liefst onder een forse boom, met dit warme weer

Prima idee die ligzetel, maar nu nog die boom

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J v Veldhuizen Bekijk Berichten
    Op zich zal tijd wel meevallen aangezien je met een gekoelde vloer je de vloer op temperatuur blijft houden en niet alleen laten koelen als je aan het werk wil gaan
    Dan zal ie zo hard aan het werk moeten en je dauwpunt voor condens gaat zorgen en dus vocht op de vloer
    Ik zit zelf ook te denken om mijn bronpomp die op zulke warme dagen als nu overdag ook veel uren maakt in combinatie te zetten met de vloer om wat temp naar beneden te brengen
    Het is beter ook beter voor de tuin en gras als temp van het water wat hoger is met sproeien

Maar ben zelf weer niet zo een fan van vloerverwarming als verwarming in de werkplaats
    De warme vloer maakt de voeten lui , vooral met werkschoenen.
    Wij hebben diverse werkplaatsen die dit hebben en klachten over te droge en in zomer te vochtige hout werkplaatsen

Denk dat ik voor de koude winterdag lekker ga voor een palletkachel en grondwater de warme dagen iets laat verkoelen
    Het water door de vloer mag niet kouder zijn dan 18° en eventueel kan je nog een dauwpuntsensor plaatsen om de circulatie uit te schakelen als er toch risico op condens is.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Forum Rechten