Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Frees voor T-slots

Frees voor T-slots

Voor mij is dit model nieuw. Je kan in een keer je t-slot frezen. https://www.ebay.de/itm/Profilfraese...-/264097504972
    De prijs is ook nog vriendelijk. Wie weet iets over deze kwaliteit?

Gaat dit niet moeilijk werken ivm moeilijk af te voeren spanen? De spanen komen achter de frees terecht, maar nemen meer ruimte in dan het oorspronkelijke hout.
    Mijn gevoel zegt dat dit niet goed gaat werken.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Dat model frees al wel vaker tegen gekomen op AliExpres en hoe de kwaliteit is zou ik niet weten, vandaag toevallig een frees set (2 frezen voor een profiel voor deurtjes) besteld via Aliexpress.

Als je op AliExpres kijken zijn die T slot frezen ook goedkoper te vinden misschien ook wel op eBay koop maar wel even opletten met de as diameter, 8mm is ook erg veel in te vinden en veel gebruikelijker hier.

Als je dit soort frezen wilt gebruiken zorg dan dat je ook een rechte frees van de kleine diameter hebt, daarmee maak je eerst een rechte gleuf en daarna haal je deze frees er pas doorheen. dan heb je ook geen probleem met de spaanders.
    Houd wel rekening met het feit dat als je in een t sleuf iets met bv een M8 bout vastzet een metalen strip die punt belasting geen probleem vind, maar in een stuk hout trek je die randen vrij snel stuk met normale boutkoppen, zorg dus altijd voor lange t sleuf moeren.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Dit zijn frezen voor slat wall profielen. Daar zijn ook mooie aluminium profielen voor. Dan heb je geen last meer van uitbreken. Er zijn zelfs aluminium slatwall panelen. Die kan je naast elkaar schroeven om een opspantafel te maken. Volgens mij is da standaard lengte van alle slatwall profielen 1200 mm.

Linkesoep! In één keer 6,3*35mm frezen plus de steel. En de frees kan geen kant op. Zware machine nemen en heel goed geleiden!

Er is ook deze frees.
    De diameter is een stuk kleiner.
    Heb er voor de grap eentje besteld. Kostte me € 1,96 inclusief verzending.
    Duurt wel vele weken voordat ik hem heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boktor026 Bekijk Berichten
    Linkesoep! In één keer 6,3*35mm frezen plus de steel. En de frees kan geen kant op. Zware machine nemen en heel goed geleiden!
    Zoals ik al eerder aangaf:
    Als je dit soort frezen wilt gebruiken zorg dan dat je ook een rechte frees van de kleine diameter hebt, daarmee maak je eerst een rechte gleuf en daarna haal je deze frees er pas doorheen. dan heb je ook geen probleem met de spaanders.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Intresant ik was er net over aan het denken om zo eentje op alie te bestellen ben benieuwd naar je er ervaring ermee
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Ik zal het laten weten.
    Moet eerst kijken of ik wel nog ergens een freesmachine heb waar hij inpast.
    Het meeste van mijn gereedschap is gestolen (zoals ik in mijn allereerste post hier al ooit meldde)

Heb hem in opwelling gekocht... zoals ik wel vaker doe op Aliexpress.

Forum Rechten