Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

combinatie schrijfhaak

Heb een nieuw stukje gereedschap, maar wat me verwonderd is het stalen pinnetje aan de onderkant, gebruiken mensen dat echt om mee af te schrijven?
    Vind het zelf meer een bovenmaatse tandenstoker?
    IMG_20190529_093417.jpg
    IMG_20190529_093456.jpg

In principe bedoeld voor afschrijven op metaal, niet voor hout.

Mooi exemplaar wel. Waar heb je 'm vandaan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MerkiMac Bekijk Berichten
    Mooi exemplaar wel. Waar heb je 'm vandaan?
    Bij Baptist ....(vakantie geld was binnen)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GH1 Bekijk Berichten
    In principe bedoeld voor afschrijven op metaal, niet voor hout.
    Maar waarom is dat pennetje dan zo klein? Niet zo heel handig in het gebruik.

Zodat het in de haak past, en je hem in principe alijd bij je hebt.

Was die van jouw haaks? Ik had er een als cadeautje aan mijn schoonvader gedaan, maar was niet geheel haaks zeg maar.
    Met vriendelijke groet,

Leroy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leroowj Bekijk Berichten
    Was die van jouw haaks? Ik had er een als cadeautje aan mijn schoonvader gedaan, maar was niet geheel haaks zeg maar.
    Deze is haaks, maar als je hem bevoorbeeld laat vallen, weet ik nog niet hoe je deze weer recht kunt krijgen. Bij een normale Winkel haak kan je met voorzichtig kloppen op het blad, de boel weer herstellen.

Als het een goed merk is zitten er nokjes in de gleuf waar de lineaal op steunt. Die kun je met een zoetvijltje bijwerken tot de haak weer haaks is. Dat moest ik doen met de goedkope HBM schrijfhaak die ik ooit heb gekocht....

Fons

Ik heb ook zo’n schrijfhaak. Maar dan van Starret. Dat pennetje gebruik ik nooit.
    Groeten, Raymond

Forum Rechten