Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Verse stammen zaag je met een sabre tooth en niet met een vario tooth, die is daar totaal ongeschikt voor

Vario tooth maakt hele fijne zaagsnedes - droog hout
    Fast cut - herzagen - droog hout
    Sabre tooth - nat hout

Je hebt dus het totaal verkeerde zaaglint gebruikt
    Even een beetje nuanceren. Toxiq heeft gelijk dat de Sabre Tooth het meeste geschikte zaaglint is. Tuff Saws zegt over de Sabre Tooth:

These blades will cut all types of wood but are especially great at cutting green wood due to the deep gullets and tooth set. These blades have heavier set on the teeth to create extra clearance when cutting. The extra set reduces or eliminates problems caused by resin and improves blade life. The extra set also makes radius cutting a lot easier in thicker stock.

Maar op de website van Tuff Saws staat ook:

For cutting green and seasoned wood the following ranges are suitable: SuperTuff Sabrecut, SuperTuff Premium, SuperTuff Carbon, M42.
    Laatst gewijzigd door L.N.; 17-05-19 om 10:56.

Maarten het lukt niet om de foto,s te uploaden, stuur anders een bericht dan kan ik ze mailen, groet Rinus

Ik lees hier dat je zitten geen borstels of afzuiging op de machine hebt, maar dat kun je toch zelf maken!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R de Gelder Bekijk Berichten
    Maarten het lukt niet om de foto,s te uploaden, stuur anders een bericht dan kan ik ze mailen, groet Rinus
    Ik stuur je een PB met mijn emailadres, bedankt!

Forum Rechten