Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31
    En dat het bed vlak is opgesteld, een getordeerd bed zal ook tot uilijningsproblemen leiden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmerveld Bekijk Berichten
    Bij JET is dit zeer ongewoon en zeker bij Killinger zou dat niet mogen,
    ben je zeker dat de afstelling van de machineas OK is én dat de boor van 7mm zelf niet de oorzaak is (ik gebruik altijd multipuntboren, die lopen op lengte ook nog recht)
    hoe lang heb je de 1450 ?
    Hier kun je duidelijk de afwijking zien:

DSCN1636.jpg

Daarnaast heeft de as ook speling. Je kunt de as van de spindelkop ongeveer 2 mm naar links en rechts bewegen.

Ik heb de Killinger 1450 nu ongeveer 4 à 5 jaar.
    Laatst gewijzigd door O Peatey; 30-05-19 om 19:24.

Misschien kan de beheerder dit onderwerp afsplitsen, want we dwalen wel af zo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Hier kun je duidelijk de afwijking zien:

DSCN1636.jpg

Daarnaast heeft de as ook speling. Je kunt de as van de losse kop een paar ongeveer 2 mm naar links en rechts bewegen.

Ik heb de Killinger 1450 nu ongeveer 4 à 5 jaar.
    Killinger zou toch moeten staan voor kwaliteit ? wat ik nu lees komt mij niet over als kwaliteit, een draaibank is nu niet bepaald rocket science, het is een een vrij recht toe recht aan machine en het enige dat er toe doet is niet goed

Zover ik pieter ken word die machine niet afgebeuld met overdreven zware stukken, slecht onderhoud of iets van die zin...
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Opgelost! Ik heb 4 inbus stelschoefjes in het verschuifbare deel gedraaid en daarmee zijn de centers exact mee in lijn te krijgen. Het idee viel opeens in en was binnen een kwartiertje uitgevoerd. Erg blij mee

E63BAA7F-41B3-485F-A4D0-6294BCCB7FB3.jpg

9AF62261-71F1-4876-8E20-352328AC2237.jpg

FC343719-091B-4D96-A36C-8E0C9F3FD92C.jpg
    Vriendelijke groeten,

Corné

Als je nu je losse kop verschuift, loopt hij dan alleen op de stelboutjes?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ja, voorzichtig schuiven dus om geen krassen te krijgen.
    Vriendelijke groeten,

Corné

Aan Pieter gaat het niet liggen, zo ken ik hem inderdaad ook.
    Rocket-science is het ook niet maar er zijn toch een aantal instellingen die voor de precisie zorgen.
    Daarom heb ik hem dan ook onmiddellijk geholpen om de afstelling van de machine weer op orde te krijgen.
    Bij Killinger kan dat mits je weet waar aan te sleutelen, wij begeleiden dat van op afstand.
    Paul

De Killinger 1450 heeft een draaibare kop , en een inrichting om de kop daarna weer zuiver in de lijn te zetten. Deze is inrichting kan men nastellen. Indien het aan de vaste kop ligt kan het geen probleem zijn om die terug in de lijn te krijgen. Met een dubbele conische vorm (mk2) kan het ook geen probleem zijn om dat zuiver te krijgen.. Bij Killinger worden de machines uitgebreid gecontroleerd op toleranties eer ze de deur uitgaan. Men laat ze er ook een tijd draaien. Het degelijke machines.

groeten
    Ornament

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ornament Bekijk Berichten
    De Killinger 1450 heeft een draaibare kop , en een inrichting om de kop daarna weer zuiver in de lijn te zetten. Deze is inrichting kan men nastellen. Indien het aan de vaste kop ligt kan het geen probleem zijn om die terug in de lijn te krijgen. Met een dubbele conische vorm (mk2) kan het ook geen probleem zijn om dat zuiver te krijgen.. Bij Killinger worden de machines uitgebreid gecontroleerd op toleranties eer ze de deur uitgaan. Men laat ze er ook een tijd draaien. Het degelijke machines.

groeten
    Ornament
    Ik ben gisteravond gebeld door de directeur/eigenaar Herr Mühlhäuser van Killinger hierover. Hij gaat me komende week een dubbelkonus toesturen en een fotoserie en schetsen hoe e.e.a. op te lossen. Op afstand zal hij me desnoods erbij helpen. Tot zover goede service van Killinger voor een bank van 5 jaar oud. Mede met dank aan Timmerveld.

Forum Rechten