Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

gezocht tekening overkapping / leufel voordeur

Ik ben een beginner en ben op zoek naar een tekening van een luifel voor de voordeur van ons .
    Graag alles aanbieden kan alle hulp gebruiken.

bvd marco1968

Een idee van welk materiaal, vorm etc. Misschien een foto van de voordeur? Niet dat ik een tekenaar ben maar ik zou wel graag iets van een wensenlijstje willen hebben.

Dragend aan de muur of ondersteunt door palen? Idd foto huis/ voordeur en welke stijl hou je van? Net als vurenhout ben ik geen tekenaar maar met deze info kunnen meer mensen je helpen.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Misschien helpt het als je bij je in de buurt rond kijkt. Als je iets ziet dat je wat lijkt kun je dat als voorbeeld gebruiken en het eventueel aanpassen aan je omstandigheden.

Een goedemorgen en een vrolijk pasen 2019 voor jullie.
    Als eerste wil ik jullie danken voor jullie reactie.
    Ik heb een foto gemaakt van onze voordeur.
    Waar we van houden is beetje een oude look, en aflopend ( dwz het hout hoet niet strak recht te zijn mag rustig iets bewerkt ) Ik hoop dat jullie mij kunnen begrijpen.
    En het moet voor mij ook te maken blijven!
    Bij ons in de buurt hebben niet veel mensen zo een leufel wel een ijzeren boog van de bouwmarkt. W gaan vanmiddag wandelen en zo gau ik een mooie zie gaat hij op de foto en dan wil ik hem delen met jullie.IMG_20190421_085638.jpg
    Ik heb hier nog enkele vuren balken liggen en ik dacht deze daarvoor te gebruiken.

bvd Marco.
    Laatst gewijzigd door marco1968; 21-04-19 om 08:11.

Als je over een paar jaar weer wil beginnen zou ik dat zeker doen, als je wil dat het lang mee gaat neem je hardhout
    Aan de andere kant.....je geeft aan dat je alle hulp kan gebruiken, dat doet vermoeden dat je nog niet zo lang mee houtbewerken bezig bent, met het vuren kan je wel oefenen en doet het financieel niet zo een zeer als het mislukt

Maar daadwerkelijk plaatsen zou ik niet doen

Hoeveel voorbeelden wil je hebben, als je de zoekterm nog wat aanpast vind je er ongetwijfeld nog veel meer
    https://nl.pinterest.com/search/pins...7897&term_meta[]=voordeur%7Cautocomplete%7C2&term_meta[]=landelijk%7Cautocomplete%7C2
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 21-04-19 om 08:25.
    Met een hamer past alles...

Dank je voor je reactie.

Ik dacht vuren omdat het geschilderd word en het niet in de slagregen komt.
    JA ZEKER ik ben nog maar een beginner !!

Dit bedoel ik met aflopendc77dccc84130a0cde0b2730c55926594-720x706.jpg
    Het hout vind ik erg dun en onbewerkt( strak ) voor ons mogen er meer krulletjes aan .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco1968 Bekijk Berichten
    Dank je voor je reactie.

Ik dacht vuren omdat het geschilderd word en het niet in de slagregen komt.
    JA ZEKER ik ben nog maar een beginner !!
    Ondanks het schilderen rot het toch sneller dan hardhout, in theorie is het heus wel zo te beschermen dat het heeeeeeeeel lang goed gaat, de praktijk is helaas vaak anders (slecht geschilderde plekken, gaatjes/schroeven)

Waar wij wonen zijn de deuren en kozijnen van hardhout, buren in het andere blok (zelfde huizen) hebben pech gehad daar is vuren geplaatst.... meer dan de helft van dat blok heeft de kozijnen al moeten laten vervangen

Enne...beginner, niks erg hoor, iedereen is ergens moeten beginnen, als je er maar lol in hebt

Krullen, ik denk dat je houtsnijwerk bedoeld ? je zult met betere voorbeelden moeten komen om daar advies over te krijgen
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 21-04-19 om 11:28.
    Met een hamer past alles...

Nee niet echt houtsnijwerk maar bv. de hoeken mogen iet bewerkt zijn van de balken. En de balk die diagonaal loop hoeft niet recht mag ietwat gebogen zijn.
    Ik hoop dat ik ergens een foto kan maken om een duidelijk voorbeeld te geven.

Forum Rechten