Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

Wie heeft er ervaring met...

De volgende 3 zaagtafels.
    en dan er vanuit gaande dat ik een amateur ben die wel wat fatsoenlijks wil kunnen zagen.

En ik weet dat hbm niet de favoriet is van diverse mensen.

https://www.hbm-machines.com/product...lzaag-10-hs105

en

Deze duurdere

https://www.kippersrijssen.nl/houtbe...ar-tks315-e230

of de laatste

http://www.gereedschapwebwinkel.nl/W...onderstel.html
    Laatst gewijzigd door Hermanusb; 25-02-19 om 14:46.

De 1e is geen hbm maar word door hbm verkocht
    Ik meen van die zaag een keer een bericht langs te hebben zien komen van iemand die blij was dat hij er weer van af was, ik weet het echter niet zeker, dus heel veel heb je daar niet aan

De 2e ken ik niet, maar volgens mij is bij zo een beetje alle tafels het doorslag gevende punt de kwaliteit van de geleiders, als die niet goed zijn valt er niet knap mee te zagen
    Met een hamer past alles...

Kan je voor dat geld geen goeie tweedehands vinden?

Hallo Hermanusb,

Wat wil je uiteindelijk met de tafel cirkelzaag kunnen doen? Dit kan de ene zaag ten opzichte van de andere namelijk geschikter maken.

Met vriendelijke groet,
    woody
    Laatst gewijzigd door woody; 25-02-19 om 15:07.
    No tree's were harmed during the making of this project..
    oh wait: Never mind!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woody Bekijk Berichten
    Hallo Hermanusb,

Wat wil je uiteindelijk met een de tafel cirkelzaag kunnen doen?
    Één van de vereiste lijkt me dat je er in ieder geval pizza's op kan bakken
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Één van de vereiste lijkt me dat je er in ieder geval pizza's op kan bakken
    Hey spuitelf, is die pizza oven van jou inmiddels klaar?
    No tree's were harmed during the making of this project..
    oh wait: Never mind!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woody Bekijk Berichten
    Hallo Hermanusb,

Wat wil je uiteindelijk met de tafel cirkelzaag kunnen doen? Dit kan de ene zaag ten opzichte van de andere namelijk geschikter maken.

Met vriendelijke groet,
    woody
    Ik wil een kast gaan maken van 150cm lang en ca 80cm hoog met veel lades om mijn rommel, lees gereedschap schroeven enz in tekunnen opbergen.

ik kan balken afkorten maar een balk van 70 mm breed niet afkorten tot 58mm breed,
    dus ik wil houten balken iets smaller maken dan ze zijn.
    ook omdat niet altijd alles even recht is.

afkorten doe ik met de afkortzaag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamPonette Bekijk Berichten
    Kan je voor dat geld geen goeie tweedehands vinden?
    Waarschijnlijk wel maar ik heb net zoals zo velen een chronisch ruimte gebrek.
    oftewel hij mag ook weer niet te groot worden.
    Eigenlijk is een tafel model nog wel het mooiste

Toch zie je een vraag zoals deze hier regelmatig voorbij komen. En dan komt inderdaad altijd het advies om op zoek te gaan naar een tweedehandse van een 'goed merk'. Zo heb ik een jaar geleden een Inca Compact gekocht, voor niet teveel geld, waarvan ik inmiddels de motor heb overbelast bij het zagen van een niet-eens-zo-heel-dik-stuk hout. Moet ik snel eens te lijf gaan met de multimeter om na te gaan wat er nu precies stuk is.

Maar kunnen de kenners op een rijtje zetten wat er nu precies minder goed is aan bijvoorbeeld de machines die Hermanusb noemt?
    De nauwkeurigheid is vaak minder groot, meen ik opgepikt te hebben.
    Wat betekent dat concreet? Dat het lastig is om op de millimeter nauwkeurig te zagen? Of op de halve millimeter?

En wat betreft die 'goede geleider', ik begrijp dat dit een belangrijke factor is. Is het dan niet mogelijk om een goedkopere zaagmachine te verbeteren door er een geleider van Incra op te zetten? Of leidt dat nog niet tot een nauwkeurigere zaagtafel?

Dit is een heel goede cirkelzaag zie https://www.gereedschappro.nl/artike...el-topper.html

M.vr.gr. Jan
    Alleen als je de kritiek van anderen accepteert, kun je leren en beter worden!

Forum Rechten