Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Nieuwe compressor

Nieuwe compressor

Normaal gesproken heb ik het niet zo op de goedkopere kwaliteit die HBM verkoopt. Ik zocht een "fluisterstille"compressor. Ja ik heb ze vroeger verkocht van Whispair maar dat bedrag had ik er nu niet voor over. Dus kwam ik al snel uit bij HBM. 30 liter compressor die vrij stil is 60 db. Deze compressor ziet er prima uit. Waar ik bang voor was dat er lekkage van lucht zou zijn is in het geheel niet het geval. Bij verrast met dit exemplaar.
    IMG_20190215_153444.jpg

Op YouTube test harrie the ferryman verschillende machines van hbm.
    Hij was verrast hoe weinig lawaai die compressor maakt.
    sometimes you just need a bigger hammer

Lawaai en stil zijn subjectieve begrippen de compressoren van whispair doen 40-50 db Dat is dus twee keer zo stil bij 40db en bij 50 db is de whispair de helft stiller. Maar 60 db is niet onaangenaam.

De Chinese kloon die hier staat is voorzien van een sticker, 92 dBa.
    Dan is 60 dBa best wel stil.
    sometimes you just need a bigger hammer

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Mooie compressor Wim, ik moet nog steeds de oorkleppen op.
    Mvg, .
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Ik heb ook een stille van HBM, de 25 liter versie (als ik het goed zeg). dat is een kleiner en meer verticaal model. Ik heb deze nu 2 jaar en ben er ook zeer tevreden over. Ik heb 1x bij een lekkage de draad van de terugslagklep kapot gedraaid. Ik heb lang moeten zoeken naar een vervangingsonderdeel, uiteindelijk via aliexpress voor ongeveer 2 euro de gok gewaagd, en die paste. De bevestiging van de wieltjes is dan weer waardeloos, dat zou ik eventueel zelf nog beter kunnen maken als hij toch niet altijd op dezelfde plek stond...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2017
    Iets anders, is dat een Airpress 30m haspel op de foto ? ben je daar tevreden over ?

Kris

Ik zal kijken wat voor merk het is. Ik dacht dat er 50 mtr op zat. Het is een hele flexibele slang. Twee dagen in gebruik. Tot op heden zeer tevreden.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Jouw compressor lijkt veel op deze.
    https://www.homedepot.com/p/Californ...8010/206087284

Ik kijk ook al een beetje rond voor een compressor maar m'n ruimtegebrek houdt dat wat tegen.

Merk is contimac. Gehaald bij baltus in Bussum.

Forum Rechten