Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: Kibani kettingzaag

Kibani kettingzaag

heeft iemand ervaring met deze zagen vooral de electrische variant lijkt me wel wat voor af en toe het snoeien van mijn knots wilg

Als ik een merk Google en geen fabrikantenwebsite kan vinden is er maar één advies: Ver van wegblijven!

Ga voor een instapmodel van Stihl, Husqvarna of Dolmar/Makita. Dat is op elke hoek van de straat te krijgen, inclusief de onderdelen en de service.

Van die rukmerken moet je ook maar afwachten of ze wel veilig zijn, de genoemde topmerken zijn dat zeker.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Ik heb een kibani bosmaaier gekocht.

Ik heb er een maandje veel plezier mee gehad, nu is ie dood.

Achteraf gezien had ik moeten doorsparen, maar ik dacht misschien valt het mee.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alles van het merk slecht is, maat ik zou het persoonlijk niet kopen.

Succes nog.

Gr Danny

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Orginele Stihl kettingzaag voor nog geen 200 euro , heb zelf een 35 cm versie . Voor mij goed genoeg .
    https://www.stihl.nl/STIHL-Producten...0/MSE-141.aspx

Willem

Voor het af en toe snoeien van een knotwilg zou ik geen kettingzaag nemen.
    Neem een goede en scherpe snoeizaag, werkt ongeveer net zo vlug of vlugger.
    Elektrische zaag pakken/snoer pakken/olie tanken/slijpen/naar boom lopen.takken zagen
    Snoeizaag pakken/naar boom lopen en zagen, paar halen en tak door.

Toevallig vorig weekend met mijn buurman samen een 3tal knotwilgen met een uitschuifbare kettingzaag (elecrtisch) van de LIDL geknot, en ik moet zeggen dat die er doorheen ging alsof het boter was en er zaten takken bij die een stevige bovenarm teniet deden.
    Is alleen beschikbaar als die in de aanbieding is, want ik zie hem niet in de shop.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

En vergeet je beschermende kleding niet, handschoenen, zaagbroek, bril, gehoorbescherming. Goede scherpe bomenzaag doet wonderen en veel veiliger

gr

Frank

Voor 1 keer per jaar een knotwilg snoeien zou ik ook een snoeizaag en takkenschaar halen. Maar wil je persé een elektische kettingzaag, dan zou ik voor een bekender merk als stihl kiezen. Als je daar problemen mee hebt, ga je naar de dealer in de buurt, en bestel je nieuwe onderdelen. Voor een onbekend merk is het maar afwachten of er uberhaupt onderdelen voor zijn te krijgen, en het zal in de meeste gevallen zo zijn, dat de hele machine moet worden opgestuurd via de winkel waar je deze gekocht hebt, terwijl een bekender merk vaak terplaatse gemaakt kan worden.

met de hand zit er toch gauw een uurtje of vier zaagwerk in die willig
    De takken zijn tot rond 8 gauw een stuk of 80 en ik zaag ze ook in stukjes van 30 cm voor de vuurkorf

(wilg brand prachtig rustig)

maar heeft iemand al een dergelijke zaag gebruikt?
    (die ene goedkope sthil vertrouw ik eigenlijk ook niet dat scheelt te veel met de overige zagen die ze maken)

Voor niet al te dik wilgenhout werkt dit ook goed en snel.

1.jpg

Het heet in het Duits Schweizer Gertel, een Nederlandse naam ken ik niet.
    Eens je de slag te pakken hebt werkt dit snel en veilig voor takken tot een centimeter of vijf, al dan niet in twee keer.
    Ook zeer geschikt voor het verwijderen van zijtakken.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Forum Rechten