Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 36
    Is deze setup goedkoper dan t PARF systeem?

Ik heb t PARF systeem en daar krijg je al boortjes en dogs en freesjes bij......
    Daarbij 2 lange linialen die ook voor andere toepassing dienst kunnen doen.....

Plus.....geen enkele speling en altijd haaks.....

Ik heb er ook tussen getwijfeld. Over de totaalprijs valt moeilijk te oordelen, hangt er vanaf of je al een frees, kopieerring etc hebt. En zo niet, wat voor frees je koopt + voor welke bovenfrees je een kopieerring en eventueel centreertool moet kopen. Wat voor mij de grootste 'afknapper' was, is het feit dat de 3mm gaatjes in de linialen van het PARF systeem na een tijdje speling vertonen omdat je ze gebruikt als boorgeleider.

De nieuwe versie heeft dacht ik grotere gaten in de liniaal, en heeft het busje waar de boor door heen gaat een kraagje welke in de grotere uitsparing valt. Dus qua speling in liniaal zul je niet zo snel krijgen (denk ik, heb het ook alleen in filmpje gezien)

Hoe logisch het ook klinkt voor anderen. Ik heb er nog nooit mee gewerkt, alles is nieuw voor mij. Vandaar mijn vraag. Dus "een goede frees met ondersnijder van 20mm" is voor mij nog niet duidelijk genoeg, vandaar. En die centreerring?

Petrolhead.....

Versie 2.0 heeft ook een boorgeleider voor de 3mm gaatjes.
    Dus de boor raakt de liniaal niet meer

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Voor de of1010 ben je een centreerdoorn nodig om de kopieerring te centreren en vast te zetten op de of1010 (google op of1010 centreerdoorn en je krijgt diverse winkels te zien)
    Een 20 mm frees met ondersnijder wil zeggen dat de frees ook aan de onderzijde scherp is en materiaal wegneemt.
    Afhankelijk van hoeveel geld je er voor over hebt kun je ze kopen bij ecotools (merkloos) of van festool zelf of CMT of .... Ook hier zeer veel keus.

Succes en groet,
    Jan

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    @Atomic2018; Zie hier een filmpje over het centreren van een kopieerring.

Groet,
    Jan

Puff: is die boorgeleider niet gewoon een hulpmiddel om recht te boren? De gaten in het liniaal lijken mij nog steeds gewoon 3mm?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atomic2018 Bekijk Berichten
    Ik heb de OF1010, welke (kwalitatief goede)frees en copieer ring moet ik dan exact gebruiken voor deze mal?
    Daarna een 20mm spiraalgroeffrees van festool gekocht die gemaakt is om mee te boren. (Type: festool 490951)

Dat is dus deze frees.
    https://www.gereedschapcentrum.nl/fe...51-490951.html

En deze kopieerring.
    https://www.toolstation.nl/festool-k...BoClKkQAvD_BwE
    Laatst gewijzigd door 3dmazter; 05-01-19 om 23:13.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

De totale kosten van de mal+frees waren voor mij €115,45.
    Maar de frees kan goedkoper.
    voor een totaal van €105.01 met een eerder genoemde CMT frees.
    Laatst gewijzigd door 3dmazter; 05-01-19 om 23:19.
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Forum Rechten