Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Onderwerp: houtdraaibank

houtdraaibank

Beste houtdraaiers,

Ik kwam op een beurs in Birmingham deze houtdraaibank tegen. Dacht, daar moet ik even een paar foto's van nemen. Hij ziet er erg stevig en solide uit.

Attached files

Re: houtdraaibank

ze hebben daar veel moois hemski,

ik ben ook nog op zoek naar een draaibankje kan je me vertellen welk merk dit is ?
    dan kan ik er wat meer info overzoeken online.

-BaN-

Ziet er prima uit, en met een achteraansluiting voor schaaldraaien. Ook goed om te zien Gietijzer ipv staalplaat.
    Naar mijn idee een goede machine.

Bananiel,

Merk kan ik niet meer achterhalen. Sorry

Misschien kan iemand anders helpen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hemski
    Bananiel,

Merk kan ik niet meer achterhalen. Sorry

Misschien kan iemand anders helpen
    inmiddels zelf al uitgevonden : http://www.woodturninglathes.co.uk/index.html
    lijkt er op dat die niet aan deze kant van de zee tekoop is.

-BaN-

Ik heb er zo één met een kort bed.
    Uitstekende machine.
    Is aangepast. Heeft een hoogte van 118 cm op de as en draait 63 cm diameter.
    Wil hem eventueel verkopen maar niet noodzakelijk. Enkel voor een goede prijs.
    Waarom zou ik hem verkopen als het zo'n goede machine is?
    Omdat ik mij een tweede aangeschaft heb die meer dan 200 cm diameter kan draaien.
    En zo wordt de Harrison overbodig - alhoewel hij niet in mijn weg staat.
    Groeten - écureuil, België.

De machine op de foto lijkt wat op, naar ik meen een Graduate. Op een beurs jaren geleden draaide iemand daarmee en als je er een muntstuk op zijn kant op zette dan viel die niet om.
    Prachtig. Maar de mooiste bank die ik daarna gezien heb was de One Way bank. Die sprak mij heel erg aan. Echt een bank geproduceerd door (Tim) iemand die weet wat er bij hout draaien komt kijken. Fantastisch. Hij maakt deze houtdraaibanken zelfs in roestvrij staal voor mensen die aan de kust wonen in bijvoorbeeld Amerika. One Way is Canadees. Toen wij met Tim, de eigenaar, in Duitsland, in gesprek kwamen met ons beste Engels, vroeg hij waar we vandaan kwamen en daarop ging hij over in Nederlands. Bleek Tim een Rotterdammer die na de oorlog naar Canada was vertrokken en nooit meer in Nederland was teruggeweest. One-Way dus. Dat zeg ik toch! ONE-WAY!

Attached files

Houden ze bij One-Way ook rekening met startende, jonge houtdraaiers met beperkt budget??

Voor die doelgroep staat nog een grote markt open, er is namelijk bijna geen betaalbare draaibank die ook nog eens kwalitatief goed genoeg is. Of het is goedkoop en slecht, of het is peperduur en zeer goed. Probleem is dat dit jonge mensen afschrikt om met draaien te beginnen. Ikzelf heb me zo'n drie jaar georienteerd op draaibanken en het houtdraaien, voordat ik de stap waagde. Is me tot nu toe wel goed bevallen. Kzal ook eens wat foto's plaatsen van mijn bescheiden eerste werkstukken waar draaiwerk inzit.

Hallo,
    ik ben nieuw hier op het forum.
    Ben beroepshalve al 38 jaar met hout bezig, tegenwoordig ben ik restaurateur bij het Nationaal Scheepvaartmuseum in Antwerpen.
    Enkele jaren geleden heb ik zelf een grote houtdraaibank gebouwd, mijn eerste draaibank was te klein geworden.
    De draaibank is gebouwd in Yellow pine, een houtsoort die heel goed de optredende trillingen weg dempt.

Ik zal proberen om een foto te plaatsen.

Mvg,

André

Attached files

Als ik eens kijk naar wat men tegenwoordig een goede draaibank vind dan wil ik nog eens meemaken dat iemand dat goedkoop zelf maakt. Ja, goedkoper, dat lukt nog wel, vooral als je vergeet wat de meeste zelfbouwers vergeten, de tijd die ze er in steken. Als ik een beetje bijklus in dezelfde tijd dan heb ik al een leuke draaibank verdiend.

Ik ken de hele groep jonge houtdraaiers niet. Ik weet wel dat heel wat jongeren tegenwoordig een computer hebben, liefst eentje bij de tijd, met de nodige software/games enzovoort. Het is dus nogal eens een kwestie van prioriteit. Ik heb ook een jongere gekend die heel graag een goede draaibank wilde, ik heb hem aangeraden goed door te sparen en dan ook echt een goede te kopen. Ik geloof dat hij er ongeveer een jaar over deed en toen kocht hij een flinke WIVA bank. Het is maar wat je echt wilt, het is maar dat je het echt wilt.

Forum Rechten