Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 35

Forum krijgt nieuwe software

Beste allemaal, we gaan van forumsoftware wisselen, zoals in andere posts ook al geschreven. Het wordt Xenforo en ik heb inmiddels een testversie geïnstalleerd. Ben er erg enthousiast over en gaf deze week de link aan Pel ( we hadden het er via de pb over) en ook hij is enthousiast.

Bij deze deel ik de link waarop tijdelijk de testversie staat. Je kunt je registreren, foto's en filmpjes er op zetten etc. Het is een onbeveiligd domein (geen https) dus de browser zal even waarschuwen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, de link is https://goud.fr .

Het is allemaal in de standaard Xenforo layout, onze woodworking.nl versie krijgt een wat meer eigen gezicht, weer wat meer het vertouwde oranje/zwart.

jaap

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Ik heb me ook maar aangemeld op het nieuwe forum.
    Het ziet er modern uit en ook de "knoppen" zien er vertrouwd uit. De rest van de mogelijkheden zal ik wel zien als er eenmaal volledig mee gedraaid gaat worden.
    Bedankt, Jaap, voor de inzet om een hout plaza te runnen voor het Nederlandse taalgebied.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Mobiel lukt het me helaas niet om de site te openen (beveiligingswaarschuwing en geen optie om door te gaan), straks nog een keer proberen vanaf mn laptop.

Ook aangemeld, verwacht je feedback of testers?

Dit is een standaard omgeving, testen wordt pas interessant als we een proefconversie doen.

Maar zo krijgen jullie een beetje van de look en feel en deel ik mijn enthousiasme wat

jaap

Ik krijg een heleboel waarschuwingen van meneer Apple?

Waarschuwingen komen omdat het certificaat niet geldig is, maar je als je doorklikt kun je wel gewoon naar de website.

Ziet er degelijk en overzichtelijk uit, wat voor eigen thema/uiterlijk ga je er aan geven, Jaap?

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Ik ben op zich niet tegen vernieuwing, maar het moet me van het hart dat Xenforo in ruime mate leidt aan het "functioneel wit syndroom" (licht ironische ondertoon is bedoeld) — m.a.w. de opmaak vreet ruimte, wat ten koste gaat van de hoeveelheid informatie op een scherm. Voor mobiele apparaten is dat inmiddels de norm & ook minder problematisch (die duim ligt toch al op het scherm), maar op een 'gewone' computer vind ik het vervelend 'scroll-intensief'.

Maar wellicht kan de opmaak aangepast worden, vermits de software dat toestaat? De css kan toch wel herschreven worden?
    Laatst gewijzigd door Bert Vanderveen; 15-11-18 om 13:17. Reden: tikfout hersteld

Het is allemaal in de standaard Xenforo layout, onze woodworking.nl versie krijgt een wat meer eigen gezicht, weer wat meer het vertouwde oranje/zwart.
    Ik denk dat dit meer dan genoeg zegt
    Met een hamer past alles...

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Jaap, hoe is het met dit project, lukt het een beetje?

Forum Rechten