Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 41

vlakvandiktebank metabo HC 260 c

Ben op zoek naar een vlakvandiktebankje maar niet gelijk zo'n zwaargewicht van pakweg 125/170 kg maar iets luchtigers dat kreng moet naar 3 hoog . Nu heb ik begrepen dat die chinese bankjes zoals spero sp 85 en ander look alike's niet al te stabiel zijn .

Dus ben ik gaan snorren en ben ik aan gekomen bij de metabo hc 260 C en de Walt D27300 .

De metabo weegt zo'n 71 kg dus dat valt nog onder "verschouwable" en ook meen ik ergens gelezen /begrepen te hebben dat deze niet erg lawaaierig is .

Dus vertel !! wie heeft hier ervaring mee zover ik weet heeft een forum lid zoiets in het verleden gehad alleen was dat de metabo HC 260 M.

Enne niet te karrig met woorden he' flink typen

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Re: vlakvandiktebank metabo HC 260 c

De nieuwe Metabo's =
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rendew
    die chinese bankjes zoals spero sp 85 en ander look alike's niet al te stabiel zijn .
    Niet doen dus. Voor een DW/Makita kan je prima gaan.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Naar aanleiding van een pm het volgende berichtje:

Ik begrijp je antwoord niet helemaal

begrijp ik goed dat je de metabo niet goed vindt en dewalt en makita wel ?
    Als dat zo is bewerk dan even je antwoord op het forum want het is niet helemaal duidelijk althans voor mij :mrgreen:

Wist overigens niet eens dat een makita ook een vlakvandiktebankje heeft moet ik effe gaan zoeken .
    Hoi,

Ik bedoel inderdaad dat ik geen hoge pet op heb van de huidige Metabo's. Vroeger was het absoluut een degelijk merk, maar helaas heeft Metabo, als je het mij vraagt, zn naam ten grabbel gegooid door zn apparaten in China te gaan maken (voor een relatief lage prijs, maar een daarbij behorende kwaliteit).

Overigen zullen er nog wel meer kwaliteit bankjes zijn dan de genoemde DW en Makita, maar daar ben ik niet zo heel erg in thuis.

Groeten,

Joris

Volgens mij zijn de meeste vlak en vandiktebanken onbelast vrij stil. Maar belast maken ze best veel geluid. Vraag naar het geluid niveau in db belast. Ook zal dit afhankelijk zijn van het hout.

Ik ben opzoek geweest naar zo'n bankje met deze afmetingen. ook de Metabo werd mij afgeraden vanwege niet precies/degelijk genoeg. Ma lang speuren en veel bankjes voorgesteld te hebben ben ik toch bij een oude inca uitgekomen. kity schijnt ook wel redelijk te zijn maar ik had eerder een inca te pakken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Naar aanleiding van een pm het volgende berichtje:

Ik begrijp je antwoord niet helemaal

begrijp ik goed dat je de metabo niet goed vindt en dewalt en makita wel ?
    Als dat zo is bewerk dan even je antwoord op het forum want het is niet helemaal duidelijk althans voor mij :mrgreen:

Wist overigens niet eens dat een makita ook een vlakvandiktebankje heeft moet ik effe gaan zoeken .
    Hoi,

Ik bedoel inderdaad dat ik geen hoge pet op heb van de huidige Metabo's. Vroeger was het absoluut een degelijk merk, maar helaas heeft Metabo, als je het mij vraagt, zn naam ten grabbel gegooid door zn apparaten in China te gaan maken (voor een relatief lage prijs, maar een daarbij behorende kwaliteit).

Overigen zullen er nog wel meer kwaliteit bankjes zijn dan de genoemde DW en Makita, maar daar ben ik niet zo heel erg in thuis.

Groeten,

Joris
    De grotere machines worden nog steeds in Duitsland gemaakt, alleen de echte consumenten artikelen zoals de goedkoperen schroefboormachines, afkortzagen en schuurmachines worden (tot nu toe) in China gemaakt.

Hoi Rendew

Misschien heb je hier iets aan.

Ik heb ook naar deze gekeken maar had op dat moment even niet genoeg cash, heb toen
    de Spero 85 gekocht ( wat een spijt), maar deze gaat retour winkel en ga verder nadenken
    welke nu of toch de Metabo en nog heel eventjes wachten.

Gr Berton

Attached files 20050830_TheRouter_HC260C_review.pdf (425.1 KB)

Ik heb de voorganger hiervan, de Electra beckum HC260. Laten we het zo zeggen, ik ben blij dat ik een paar mooie handschaven heb om de puinhoop op te ruimen die hier uit komt.

Echt recht is moeilijk, de uitgaande tafel is niet afstelbaar dus of die parallel aan de ingande tafel staat is meer geluk dan wijsheid. De tafel van de vandiktebang staat bij mij ook net niet parallel. Dit is niet verder af te stellen dan de tandwieltjes op de verdeelketting een tandje te verzetten. Ik heb dat zo precies mogelijk, maar net niet 100% dus. De tafels zijn van aluminium en ik heb het idee dat de vlakheid daarvan over de tijd iets verloopt. Tenslotte, er zitten wegwerpmessen in die je niet kunt laten slijpen. Ze zijn ook nog eens vrij duur, dus ik ben geneigd om groeven in het schaafbeeld maar voor lief te nemen. En nog iets, bij mij loopt de snaar van de vandiktebankrollen er telkens af.

Misschien stel ik wel te hoge eisen aan zo'n lichte machine. Hij is wel bruikbaar om een leger onderbetaalde timmermansleerlingen te vervangen en het hout ruwweg op de juiste maat te krijgen.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Mmm...het blijkt dus erg lastig om een goede , kleine vlakvandiktecombi te krijgen. Je zou toch denken dat daar wel behoefte naar is.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seek
    Ik heb de voorganger hiervan, de Electra beckum HC260. Laten we het zo zeggen, ik ben blij dat ik een paar mooie handschaven heb om de puinhoop op te ruimen die hier uit komt.

Echt recht is moeilijk, de uitgaande tafel is niet afstelbaar dus of die parallel aan de ingande tafel staat is meer geluk dan wijsheid. De tafel van de vandiktebang staat bij mij ook net niet parallel. Dit is niet verder af te stellen dan de tandwieltjes op de verdeelketting een tandje te verzetten. Ik heb dat zo precies mogelijk, maar net niet 100% dus. De tafels zijn van aluminium en ik heb het idee dat de vlakheid daarvan over de tijd iets verloopt. Tenslotte, er zitten wegwerpmessen in die je niet kunt laten slijpen. Ze zijn ook nog eens vrij duur, dus ik ben geneigd om groeven in het schaafbeeld maar voor lief te nemen. En nog iets, bij mij loopt de snaar van de vandiktebankrollen er telkens af.

Misschien stel ik wel te hoge eisen aan zo'n lichte machine. Hij is wel bruikbaar om een leger onderbetaalde timmermansleerlingen te vervangen en het hout ruwweg op de juiste maat te krijgen.

Ik heb 'm 3 jaar terug van m'n vader gekregen maar die heb ik vorig jaar weer terug gegeven.
    Als je aannemerswerk doet dan is het prima, als je eisen aan je werk stelt is ie onbruikbaar

Forum Rechten