Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Nog een keer Woodstreet in Bangkok

Zaterdag weer de nodige uren rondgezworven in Bang Po, oftewel Woodstreet. Ik ben op zoek naar hout, mooi hout, voor kistjes en meubels en wil eigenlijk geen teak gebruiken. Het gebied is vrij groot, met ongeveer 400 zaken die hout, gereedschap, half fabrikaten in hout zoals traponderdelen stoel en tafelpoten etc, verf en lak, heel veel vloerhout, bekleding, hang en sluitwerk het is er allemaal en ruim voorradig. Prijzen zijn vrij gunstig, de kleine eenhand Makita bovenfrees kost net over de 50 euro en voor dat geld heb je ook een kleine aziatische kolomboormachientje. Zag 2 hele mooie kleine lintzagen, een van MKT (?) en een Makita, allebei rond de 16000 baht is 385 euro; beide een mooie en grote gietijzeren tafel een goed uitziende zaaggeleiding. Staat een klein beetje op het verlanglijstje ops: .
    Maar ik werd helemaal vrolijk van de eerste zaak die ik zag toen ik uit de taxi stapte, een soort van Dick Baptist met feine gereedschappen. Een hele verzameling houten schaven (met en zonder keerbeitel :lol: ) korte, lange, holle, bolle, spaakschaven, profielschaven, echt alles. De grootste reischaaf 1100 baht, een spaakschaafje 100 baht. Bedenk daarbij dat gemiddelde ambachtsman 6000 tot 9000 baht per maand verdient. Wij rekenen voor het gemak 1000 baht = 25 euro.
    De foto's doen de rest van het verhaal.

jaap

Attached files

Re: Nog een Woodstreet in Bangkok

Jaap, dit missen we wel erg in Nederland vind ik, buiten een paar zaken zoals baptist, Menninga, nou dan heb je het eigenlijk wel gehad.
    Maar echte ''toolshops'' zoals ik ze in 2009 in Engeland gezien heb, nee dus.
    Moet ik echt terug gaan naar de jaren 60, toen had je in mijn woonplaats Bergen op Zoom, twee grote zaken waar je alles kon kopen, van spijkers tot houtdraaigereedschap aan toe.
    De doodsteek voor deze zaken zijn de bouwmarkten geweest, waar ze nou niet het beste spul verkopen.
    Kon in 2009 tijdens mijn bezoek aan Engeland veel toolshops bewonderen, en kocht in Barnstaple een doos met 5 prachtige houtdraaibeitels voor 100 pond, kom daar hier maar eens aan!!
    Ik denk dat ik ook naar Bangkok verhuis :mrgreen:
    Ad

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Nog een Woodstreet in Bangkok

@ad:
    Dat klinkt als een goed idee. Qua gereedschap hebben we in Zwolle VanRossum. Heeft eigenlijk alles, dit is een echte ouderwetse ijzerwaren winkel.

@jaap : erg indrukwekkend allemaal. wat moet het heerlijk zijn om daar rond te lopen.De prijzen zijn inderdaad bijzonder te noemen. Kunnen ze daar geen mooie forumbeitels maken?

Re: Nog een keer Woodstreet in Bangkok

Ik zou ook een containertje gereedschap op kunnen sturen, miscchien dat Rick zijn houthandel activiteiten wat wil verbreden :lol: :lol: .

Nog een leuk plaatje, er is er zowaar eentje die Festool verkoopt!! Het was wat een schamele opzet, maar het is er. Hafele (maar dan met 2 stipjes op de a) in Thailand is ook de distributeur van Festool.

jaap

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@jaap : lijkt me een goed idee! ik kan nog wat een plekje leegmaken in mijn huis. hout- en schaven speciaalzaak.

Wat een gave winkel! Het lijken wel houten schaven met een hele hoge snijhoek? Je kan inderdaad wel een handeltje beginnen. Jammer alleen dat de transportkosten zo hoog zijn en dan komen er vaak nog invoerrechten bij.

En nog mooi hout gevonden?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010

][/quote]

Als ik dit zo zie moet ik maar eens kijken of er een functie in Bangkok is... :lol: :lol:

In Leeuwarden heb je Postma nog zitten,maar das meer electrisch gereedschap...,

JJ

Athanor
    Guest

Daarnaast natuurlijk nog Auke Rauwerda en Raadsma..... Maar handgereedschap als van Baptist krijge je hier maar beperkt te zien. Dan hebben we natuurlijk wel ons eigen museum bij Sipke v.d. Weide van slijperij Eestroom, maar daar is het alleen maar kijken en niet kopen.

Fons

Ik vind de spanzagen op de tweede foto interessant. Ze zien er heel geschikt uit om mee te schulpen. Ik zie alleen niet hoe je het blad op spanning moet brengen. Heb jij daar een idee van, Jaap?

Arthur

Hallo Jaap

Komt dit even goed uit. Ik ga aanstaande zomer op vakantie naar Thailand en ben zeker een paar dagen in Bangkok. Om nu te voorkomen dat ik alleen in de toeristen shops kom moet ik naar deze schaven verkoper. Ik heb al een beetje zitten googelen maar als ik het exacte adres heb ben ik helemaal blij. Na een vakantie bezoek aan China weet ik dat je met het visite kaartje (liefs in het Thais) van de winkel met iedere taxi voor de winkel uitkomt. Zonder 1 woord Chinees te spreken of lezen kwamen en we er altijd?? raar want hier snappen de taxi's het ook niet in het Nederlands. Heb jij iets waar de naam en het adres van deze winkel op staat. Een scan of foto is natuurlijk prima.

Alvast bedankt voor de tip en de moeite

Hartelijke groet Hugo.

Forum Rechten