Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: Sierra pen met CA

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015

Sierra pen met CA

Vooralsnog heb ik mijn pennen altijd behandeld met shellawax.

Een van mijn eerste pen word dagelijks door mijn zus gebruikt en vertoont toch al vele gebruikssporen, opzicht niet erg tot op zeker hoogte... maar liever dat het als nieuw blijf ogen natuurlijk.

CA had ik nog niet geprobeerd, het is wat tijdrovend en de plastic look stond mij niet aan.
    Nu toch de eerste pen met superlijm afgewerkt en ik ben er erg te spreken over!!

De feeling van hout is wel weg maar ik ben er erg blij met het resultaat. Kan haast niet geloven dat het een zelf gemaakte pen is

De pen is samengesteld uit olijf, wenge, padoek en 0.5mm plastic.

pen blank 2.jpg

pen blank.jpg

20180913_162542 (1).jpg

CA pen.jpg

CA pen 2.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Echt helemaal fantastisch Bart!

Groet,
    Jan

Ik ben meestal niet zo'n fan van segmentwerk maar deze vind ik fantastisch.
    Chapeau.

Overigens ik werk mijn pennen ook af met CA. Shellawax slijt snel weg in het gebruik.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Prachtige pen Bart, een waar kunstwerk, mooi dat je de onderkant donker wengé hebt gemaakt, en net boven de ring een mooie overgang naar lichtere olijf. De bovenkant gesegmenteerd met de verschillende houtsoorten ook dat dun lijntje wit erin maakt het helemaal af. ik heb toen ik mijn draaibank kocht die pennen draaiset delux bij baptist gekocht maar ben er nog niet aan toe kunnen komen.

Groet Pel.

Heel mooie pen. Ik werk ook af met CA, soms nog een laagje was erover als de ontvanger een hoge glans wilt. Persoonlijk heb ik liever de natuurlijke look, daar gebruik ik doctors woodshop pens plus http://www.doctorswoodshop.com/Store/ProdID/7/PENS_PLUS.
    Geeft een matte naruurlijke look. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Binnenkort probeer ik eens met hars impregnatie, maar dat gaat denk ik ook een glans geven.

Da's een hele mooie!
    proficiat.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Allemaal bedankt voor de complimenten!

#Pel, zeker een keer de moeite nemen om een pen te draaien het is echt erg leuk en direct bruikbaar.

Nette pen hoor. Ik had alleen die elementen onder 45 graden per kleur door laten lopen...

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Nette pen hoor. Ik had alleen die elementen onder 45 graden per kleur door laten lopen...
    Ja dat was ook wel mooier geweest. Tijdens het in elkaar plakken heb ik daar niet bij stil gestaan.
    Gelukkig is er ruimte voor verbetering, een reden om er nog meer te maken!

Forum Rechten