Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Toxiq Lr32/Lr50

Toxiq Lr32/Lr50

Zo een Lr32 systeem is best geinig, voor sommige zelfs onmisbaar
    Maar als je maar heel af en toe die paar gaatjes hoeft te maken....?
    Het systeem van Festool vind ik belachelijk duur, een plaatje metaal dat op de filmpjes aardig lijkt te buigen als je de frees te ver kantelt en eigenlijk niet veel meer is dan een houdertje dat zorgt dat de gaatjes op de juiste afstand komen

Met een cnc kon het natuurlijk niet uitblijven dat ik mijn eigen versie zou maken

Het eerste proefmodel is gemaakt uit MDF

3 grote gaten (in mijn geval 27mm, want dat is de maat van mijn kopieer ring)
    de kleine gaatjes zijn om een deuvel 5 mm in te steken, daarmee kun je dan telkens 1 gaatje opschuiven (of juist 2 of zelfs 3)
    Aan de andere zijde gaatjes op 50mm afstand (gewoon omdat het kan)
    de uiteindes zijn op gelijk afstand van het hart van het gat, dus voor het eerste gat leg je de mal gelijk aan de onderkant van je werkstuk en komt dat precies op 32mm

In de breedte heb ik de achterkant van de liniaal aangehouden, achterkant liniaal naar hart van het gat is 200mm

over de liniaal steekt de mal nog een stukje door, het verschil in hoogte is weg gefreesd waardoor de mal goed steunt op het werkstuk

Al met al, ik ben tevreden, het is een hufterproof concept, makkelijk mee te nemen, geen onderdelen die stuk kunnen...

20180617_125212[1].jpg

20180617_125219[1].jpg

20180617_125233[1].jpg

Het geheel gleed prima over de liniaal
    Ik heb het nu in een laag verbeterde houtolie staan, als dat hard/droog genoeg is even opschuren met K500
    dan is het klaar voor gebruik
    Met een hamer past alles...

Dat ziet er wel simpel uit en wil je het 50mm deel niet is het ook korter te maken.
    Was ook al aan het bedenken om iets te maken wat te gebruiken is op een standaard rail maar zou dan omslachtiger worden dan wat jij hebt gemaakt.
    Zat ook al te denken om een LR32 rail aan te schaffen en dan daar wat voor/op maken maar ook dat is veel duurder dan dit.
    Het hoekje waar de CNC en Laser moet komen te staan in de schuur begint steeds ruimer te worden dan maar eens proberen.
    Bedankt voor het delen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjmulder Bekijk Berichten
    Dat ziet er wel simpel uit en wil je het 50mm deel niet is het ook korter te maken.
    Voor liefhebbers kan ik er nog wel wat meer frezen

Toxiq dit heb je weer heel mooi voor elkaar gekregen ,Top man

mvg
    Cnc Albert

Dank je

Creatief Jeroen, zou er best een willen hebben maar wat moet ik dan met mijn LR32 systeem?
    Ik ben verzamelaar en kan dus geen afstand doen van mooi gereedschap.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Voor liefhebbers kan ik er nog wel wat meer frezen
    IK zou best interesse hebben in zon mooi plankje
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

dat kan
    stuur me maar een pb

Je inbox zit vol
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

Forum Rechten