Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22
  1. #1

    Question Vcarve inlay probleem

    Wie heeft met Aspire al eens Vcarve inlays gemaakt?
    Ik probeer de letters EN dmv een 60° V-bit van ecotools in te leggen in een stuk beuk maar het past maar niet.

    Dit is de 'pocket':
    pocket.jpg

    en dit de 'inlay':
    inlay.jpg

    De pocket is 4mm diep en de inlay 3mm diep. Ik zou verwachten dat dit mooi in elkaar zou moeten passen?
    De binnenhoeken zijn ook dieper uitgefreesd dan ik zou verwachten. Hoe dit komt weet ik niet?

    Wie weet raad?
    Bert

  2. #2
    Waarom gebruik je en Vbit ? recht kan prima

    Create Inlay toolpath
    insert/straight (4mm diep is genoeg)
    Inlay/pocket, 5 of 6mm geeft je wat ruimte met loszagen van de inlay, pocket allowance 0.15 !!

    Zonder pocket allowance gaat het niet passen, die 0.15 ga je niet zien
    Met een hamer past alles...

  3. #3
    Toxic, ik wilde geen ronde hoeken. Daarom koos ik voor v-carving. Ik probeer uw methode ook.

  4. #4
    Snap ik, maar als je een freesje van 1mm gebruikt, dan is de hoek een halve mm... dat valt alleen op als je er met je neus bovenop zit

    Voordeel is ook nog dat je met een grotere frees kan voorfrezen
    eventueel zou je nog kunnen overwegen met een frees van een halve mm te werken, dan worden de hoeken 0.25mm

    Neemt niet weg dat het wel gewoon moet kunnen met een v-carve
    Vertel eens wat over de machine, plaats eens een foto
    welke software/kaart gebruik je ?
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 13-05-18 om 13:38.
    Met een hamer past alles...

  5. #5
    Toxic,

    Het is een Openbuilds CNC machine 1x1.5m. Ik heb er nog niet veel mee gedaan.
    Ik gebruik Aspire 9 ism Universal GCode Sender 2.0

    Ik ga nu de pocketmethode uittesten.
    Mijn kleinste frees is wel 3mm dik, vandaar de keuze voor V-Carving

  6. #6
    Ik stuur je een PB
    Met een hamer past alles...

  7. #7
    Met een v bitje krijg je ook geen strakke hoeken. Iets wat ronddraait met frezen laat ook ronde hoeken na. Hoe kleiner het freesje, hoe minder ronde hoek.

  8. #8
    Nee dat is niet waar
    De Vbit gaat naar de hoek toe steeds minder diep, waardoor de radius (en dus hoek) steeds kleiner word
    Theoretisch is je hoek rond, maar zal een radius hebben die zo klein is dat het niet zichtbaar is
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 13-05-18 om 14:20.
    Met een hamer past alles...

  9. #9
    Ondertussen heb ik de pocket methode getest maar de stukjes passen helaas niet. Net te smal:

    test2.jpg

  10. #10
    is zowel de hoogte als de breedte van je inlay iets te breed?
    dan zou het kunnen dat je frees iets kleiner is dan je in het programma aangeeft.
    als alleen de hoogte of breedte niet past kan het zijn dat het aantal stapjes per mm niet exact staat ingesteld of dat er omkeerspeling in een as zit.

 

 

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
This website uses cookies
We use cookies to store session information to facilitate remembering your login information, to allow you to save website preferences, to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
     
Back to top