Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16

Onderwerp: Koffiemolen

Heeft iemand al de grap gemaakt?

Nee? Komt ie: ‘Dat met dat hout, doe je dat expresso?”

Groeten, Raymond

Je wordt in de "maling"genomen, Nerf... Hahaha

Nee even serieus... Ik vind het mooi zulke projecten waar je je eigen ideeen inbrengt!
    Mooi gedaan!
    Laatst gewijzigd door Eric55; 17-03-18 om 17:16.
    Groeten... Eric

Hij drinkt zijn koffie als een knappe vrouw: blond, heet en zoet
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel22 Bekijk Berichten
    Pfff..leuk, dat wel, maar gezien de licht instabiele opstelling, opgeteld bij al het (leuke) werk, hebben wij er maar voor gekozen om ons dagelijkse bakkie pleur gewoon van de wand te malen...
    Beetje instabiel is het wel, maar er is bij mijn koffiezetapparaat niet een plek in de buurt waar een 'muurmolen' zou passen. "als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan".... En toen wou ik ook nog zorgen dat ik de molen eventueel in een kastje kon zetten wanneer het opgeruimd moet zijn, en zo begon een leuk project Maar ik moet toegeven dat 'ie aan de muur waarschijnlijk wel praktischer is!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hstraat Bekijk Berichten
    Hartstikke leuk gedaan, was je toevallig op koffiepraat.nl beland daar is het iets minder constructief dan hier Maar waarom geen tweedehands electrische maler. (heb zelf een Quamar M80E staan als upgrade voor me rancilio rocky molen).
    Koffiepraat inderdaad.... Tjongjejonge wat een zuurpruimen daar. Heb alleen gelezen hoor, ik heb me niet aangemeld. Ik vond coffeegeeks en coffeesnobs veel leuker om te lezen. Een 'goede tweedehands maler' kost nog steeds 150 Euro of meer voor zover ik weet, en dat gaat wat ver, mijn hobbies zijn al duurder dan die van de rest van het huishouden; ik vond 10 Euro plus wat avonden nog wel te verantwoorden, en ik vraag me af hoeveel beter die elektrische molens het doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willems Ontwerp Bekijk Berichten
    Gaaf zeg! Ben geen serieuze koffiedrinker maar zo'n handgemalen bakkie is toch altijd net wat beter dan de gewone.
    Om het wat minder zwaar te maken tijdens het malen zou je de arm van de slinger langer kunnen maken of is dat geen optie?
    Ik gebruik 'm nu een tijdje, en ik vind de huidige lengte wel prettig; als hij langer wordt duw je 'm ook eerder scheef denk ik. Ook durf ik hout ondertussen te bewerken, maar metaalbewerking is nog steeds niet mijn ding

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    ...
    Nee? Komt ie: ‘Dat met dat hout, doe je dat expresso?”
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric55 Bekijk Berichten
    Je wordt in de "maling"genomen, Nerf... Hahaha
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trilliwilli Bekijk Berichten
    Hij drinkt zijn koffie als een knappe vrouw: blond, heet en zoet
    Grapjassen Blij dat jullie d'r ook de lol van inzien!

Hardstikke leuk en origineel...maar als je (net als ik) op koffie forums rondscharrelt weet je ook dat de maler belangrijker is dan je koffie machine...heel wat research wordt gedaan naar hoe je de boon vermaalt en het verschil is helaas goed te proeven.

Handmalen gaat boven machinaal malen dat voordeel heb je in ieder geval al (temperatuur) bereikt.

Maar de maalschijven dat is echt een studie/discussie apart...ook in electrische malers. (Conisch Flat).

Het koffie Forum is inderdaad wat feller dan dit Forum......extremisten...

Het is als met alles...goed gereedschap is kostbaar...maar vergeet de Timmerman/Barista zelf niet....
    Laatst gewijzigd door Erik van Voorst; 22-03-18 om 14:54.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten