Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Graphic designers aanwezig?

Zijn er hier onder ons toevallig graphic designers aanwezig? Deze week ontvang ik normaal gezien mijn nieuwe bedrijfswagen om mijn 10 jaar oude te vervangen, en wil er graag op z'n minst mijn logo op hebben, maar ik had het graag wat cooler of creatiever dan wat ik kan ontwerpen.
    Ik ben al in contact met een beletteringsbedrijf maar ik ben er niet gerust op dat ze gaan begrijpen wat ik wil.

Hier heb ik gewoon mijn logo er op gesmeten, in het ergste geval doe ik dat maar ik had graag iets dat refereert naar de artisanale kant van mijn activiteit. Dit is nogal koud en modern. Suggesties zijn ook welkom.

benchworks.jpg

Ik denk dat ik het nog al eens heb gezegd, maar ik vind jou eerste (?) logo, waarbij de hamerkop als negatieve ruimte wordt gebruikt om een "B" te suggereren, nog altijd prachtig en ronduit geniaal gevonden. De hamer is dan ook meteen de artisanale insteek die je zoekt.

[EDIT] Ik heb het logo in kwestie even op je site gezocht en gelukkig nog gevonden: https://benchworks.be/WBO1.jpg
    Nu meen ik me wel te herinneren dat de versie die lang je avatar was op dit forum er nog 'warmer' uitzag, alsof het gefreesd was uit een paneel, maar bon, die afbeelding vind ik niet meer, en jij gaat het sowieso nog beter weten dan ik .
    Laatst gewijzigd door Jimbo; 14-02-18 om 12:28.

Een mooi logo is leuk.... maar ik zou meer aandacht besteden om (bijvoorbeeld met een korte tekst) duidelijk te maken wat je doet. Dan heb je er wat aan, anders is het alleen maar opleuken als mensen er niets mee kunnen.

De vraag is wat wil je communiceren? Een beeldmerk is pas goed als je beroemd bent en vele het kennen. Ik zou meer gaan voor naam en evt website ook geen lange 06 nummers want je moet denken vanuit de ander die jou ziet rijden en heeft niet altijd pen en papier bij de hand om je nummer op te schrijven. Dus ik zou gaan voor naam evt website

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011
    Het dient in mijn geval niet om reclame te maken of klanten te vinden aangezien ik in een niche zit. Maar meer om professioneel over te komen bij leveringen of in de vakhandels.
    Er moeten natuurlijk details bij zoals website enz... legaal gezien ben je hier trouwens verplicht om op bedrijfswagens al je gegevens te zetten, commerciële denominatie, adres, en btw nummer. Maar bijna niemand doet dat.

Dat oude logo met die hamerkop is echt 100%, echt heel gaaf! En als je hem niet gaat gebruiken, bedenk ik wel een bedrijfsnaam met een B erin om hem te gebruiken haha (geintje natuurlijk).

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Voor logo ontwerpen en graphic designers zoek ik altijd even onder de studenten, (meestal via Facebook en via studerende kennissen) die maken de meest creatieve dingen voor een zakcentje.

Ik spreek meestal met ze af, dat ze met een aantal zeer uitlopende creaties komen, en we er dan wel met elkaar uitkomen, tot nu toe altijd nog gelukt.
    Laatst gewijzigd door Skybiker; 14-02-18 om 17:34.

Mja skybiker, voor een vakman betaal je toch ook gewoon? Waarom zou dat met een (grafisch) ontwerper anders moeten zijn?

Anyway, ik kan je op zich wel helpen, maar ik ga maar pas ergens rond mei tijd hebben om ernaar te kijken...

Dat kan ik wel....
    Veel ontwerp gedaan voor magazines en dance festivals (flyers, logo's, posters etc)
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamPonette Bekijk Berichten
    Mja skybiker, voor een vakman betaal je toch ook gewoon? Waarom zou dat met een (grafisch) ontwerper anders moeten zijn?
    Klopt, maar aankomende vakmensen moet je ook een kans geven, een studie is ook duur.

Forum Rechten