Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

kopen via marktplaats?

Hallo

mag ik jullie vragen naar jullie ervaringen met kopen via marktplaats. Ik zie nu bijv. een mooi Festool CMS-TS 55 met schuiftafel etc, dus lekker aangekleed. Toch blijf ik altijd huiverig om te kopen via MP. Niet gebaseerd op rotervaringen maar gewoon n gevoel. Waarom zou iemand zijn mooie Festool spullen verkopen?? Ik moet er niet aan denken. Of waarom biedt iemand de voornoemde CMS als nieuw aan voor 300,= onder de officiele prijs?

Ben ik te wantrouwend??

Dus ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen, m.n. voor Festool gereedschap.

Re: kopen via marktplaats?

Als ik iets koop via een veilingsite bel ik altijd eerst even om te vragen waarom het weggaat, en ik zeg specifiek bellen omdat je in een mailtje de tijd hebt om een goed verhaal neer te zetten, en je tijdens het bellen geen half verhaal terug kan nemen omdat het dan al gehoord is, waardoor je eigenlijk altijd het echte verhaal ergens achter hoort in plaats van mogelijke onzin zodat het de koop van de eeuw lijkt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spitakiller
    Hallo

mag ik jullie vragen naar jullie ervaringen met kopen via marktplaats. Ik zie nu bijv. een mooi Festool CMS-TS 55 met schuiftafel etc, dus lekker aangekleed. Toch blijf ik altijd huiverig om te kopen via MP. Niet gebaseerd op rotervaringen maar gewoon n gevoel. Waarom zou iemand zijn mooie Festool spullen verkopen?? Ik moet er niet aan denken. Of waarom biedt iemand de voornoemde CMS als nieuw aan voor 300,= onder de officiele prijs?

Ben ik te wantrouwend??

Dus ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen, m.n. voor Festool gereedschap.
    Er zijn mensen die pech hebben in hun leven,en soms acuut geld nodig hebben door omstandigheden.
    Zo heb ik laatst een Paslode tacker gekocht,van iemand die cash nodig had vanwege een ongeval
    dat hij gehad had.

Niet iedereen is een oplichter,integendeel,er zijn nog veel mensen te goeder trouw.

8-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pepijn
    Als ik iets koop via een veilingsite bel ik altijd eerst even om te vragen waarom het weggaat, en ik zeg specifiek bellen omdat je in een mailtje de tijd hebt om een goed verhaal neer te zetten, en je tijdens het bellen geen half verhaal terug kan nemen omdat het dan al gehoord is, waardoor je eigenlijk altijd het echte verhaal ergens achter hoort in plaats van mogelijke onzin zodat het de koop van de eeuw lijkt.
    Een oplichter heeft zijn verhaaltje toch wel klaar,ondanks bellen.
    Je moet gewoon oppassen met bepaalde figuren .

:arrow:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

kopen via marktplaats kan natuurlijk goed. je zou bv kunnen vragen naar een aankoopbon. als iemand niet netjes aan de machine gekomen is dan kan er natuurlijk een mooi verhaal opgehouden worden. mijn advies: bij twijfel? niet doen

300 euro onder reguliere prijs valt mee hoor. er valt hier en daar nog wel wat te regelen met festoolaankoopprijzen. het hele geen kortingverhaal heb ik zelf nog niet meegemaakt. 10-15% kan meestal wel. het is een kwestie of de verkoper dit wel of niet.

Bij dure aankopen áltijd kijken!!
    Tijd terug ondervonden met de aanschaf kettingzaag. Had zo 100,- afgekund. :|

Ik ga meestal persoonlijk kijken, staat het mij niet aan, dan laat ik het staan.

Hallo spitakiller

Ik heb tot nu toe veel gereedschap op marktplaats gekocht. Ik verkoop ook wel het een en ander op MP en weet waar ik op moet letten:
    Zijn het echte foto's
    Is het een geloofwaardig verhaal.
    Wat heeft de verkoper nog meer te koop staan.
    Schrijfvouten zijn een goed aanknopingspunt
    Hoelang al actief op MP
    Boven een paar tientjes altijd gaan kijken.
    Altijd zeggen dat je het eerst wil proberen als je er bent !!!!!, als het stil word dan weet je genoeg. ( zo verdwenen er ooit ineens 5 van mijn biedingen)Ik bied altijd eerst en probeer dan gelijk via een bla bla mailtje aan wat meer informatie te komen.
    Probeer altijd even te bellen,In een gesprekje voel je het vaak feilloos aan.
    Ik schat dat 90% normalen mensen zijn. "Die" andere 10% proberen het ook. Als je het om één of andere reden niet vertrouwd niet doen. Gewoon verder zoeken, er staat genoeg te koop.

Hartelijke groet Hugo

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik kan wel een goede reden ophoesten om electrisch gereedschap op Marktplaats te zetten. Ik verwacht over een half jaar definitief naar Amerika te verkassen en verkoop daarom al m'n electrisch gereedschap. Alleen m'n Festool CMS en TS55 plaat gaat mee, dat is nog steeds één van m'n beste aankopen. Maar ik ga wel proberen er uit te halen wat er in zit. Wat ik in de USA aan Festool materiaal heb aangeschaft moet natuurlijk wel gecompenseerd worden.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2010

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spitakiller
    Hallo

Ben ik te wantrouwend??

Ik koop al jaren via marktplaats en ebay.Een goed tip is altijd vragen wanneer en of je iets kan komen bekijken of uitproberen.
    En je moet je prijzen kennen.Om bv wat te noemen;kijk eens wat men voor een halfverslten haalmes vraagt.....en kijk eens wat ie nieuw kost:

http://www.hbm-machines.com/comasy/temp ... uctid=4751.

Ik heb alleen pech gehad met een bandschuurmachientje...maar dat kan ik zelf wel weer goed afstellen met wat geknutsel...

Forum Rechten