Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 14 van de 14 EersteEerste ... 4121314
Resultaten 131 tot 140 van de 140

Onderwerp: Workshop houtbuigen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeCrow Bekijk Berichten
    André, ik had nog twee vraagjes
    (1) kan je de referentie naar dat product "bentwood" eens posten ? ik vind dit niet direct
    (2) je had het over tabellen die het terugbuigen bij lamineren in cijfers uitdrukken, enig idee waar die tabellen te vinden zijn ?
    Thanks,
    Wim

Het "plooibare" hout vind je onder de naam Cold-Bend hardwood. Zie hier: http://www.puretimber.com/how-its-made/

Een ander type komt, of kwam, op de markt onder de naam Bendable Wood, blijkbaar word dit product niet langer aangeboden op de markt.
    Het flexibel geworden hout kon blijkbaar niet lang genoeg in die staat bewaard blijven.

Wat het lamineren betreft, daar zijn geen tabellen voor, maar wel een formule die je toelaat, om aan de hand van het aantal lamellen, de terugvering ervan te berekenen.
    Heb de formule al eens gepost in een ouder topic over lamineren, maar welk????

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pel Bekijk Berichten
    Hé de foto's zijn niet meer te zien, op een na dan?

Groet Pel.
    Strangeness

Ik had de foto's rechtstreeks vanuit een google album gecopieerd. Vreemd dat die (voor jullie) niet (meer) zichtbaar zijn.
    Ik zal eens opzoeken hoe dit te verhelpen. Intussen, hierbij een link naar het album
    https://photos.app.goo.gl/mpkfJLkxXEKmr1Nm8

Weet iemand hoe ik bij het uploaden rechtstreeks van m'n PC, het formaat van de foto kan manipuleren ?
    Laatst gewijzigd door DeCrow; 08-10-18 om 14:42.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2017
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten

Wat het lamineren betreft, daar zijn geen tabellen voor, maar wel een formule die je toelaat, om aan de hand van het aantal lamellen, de terugvering ervan te berekenen.
    Heb de formule al eens gepost in een ouder topic over lamineren, maar welk????
    Het iets gevonden op een andere site:
    "The formula is:
    y=x/z2

y is the amount of springback (the natural tendency for the wood to go back to being straight again after being bent to the desired curve while laminating) measured at one end of the curve with the other end in place on the jig, and all other clamps removed

x is the depth of the cord of the desired curve

z is the number of layers of wood used in the laminated layup "

Wel best weinig variabelen, ik zou verwachten dat er ergens een parameter moet zijn nav de houtsoort, dikte van elke laag ....

Doe ons een plezier en plaats de foto's niet via een link, maar upload ze naar het forum. Al die gelinkte foto's zijn op een gegeven moment zoek en dat is echt zonde voor de zoekfunctie van het forum

Spaander heeft het opgeschreven https://www.woodworking.nl/showthrea...ingen-plaatsen

jaap

ik zie 13 foto's, tenzij mijn telraam kapot is
    moet wel een zeer leuke dag geweest zijn
    Laatst gewijzigd door teus; 08-10-18 om 19:18.

Ook van mijn kant een grote dank aan André voor de workshop. Leerzaam en leuk. Geeft inspiratie om het zelf nu eens een keer goed uit te proberen.

Wat een is dit een prachtige activiteit geworden, top Andre dat je het voor zo'n grote groep enthousiaste forummers hebt georganiseerd! Woodworking.nl/be op z'n beste .

jaap

Jaap, het is mij ook 100% meegevallen, sterker nog, het is zelfs voor herhaling vatbaar.
    Een enthousiast en aandachtig forum is altijd een stimulans voor de "verteller" van dienst

[QUOTE=DeCrow;290456]Hierbij wat foto's ! Als iemand aanvullende foto's heeft of comments wil plaatsen, laat me iets weten, dan voeg ik ze toe.

Een Nederlands bezoeker (wie? graag ook een foto van de Möbius fles) had een Möbius strip mee, gemaakt uit één blok hout, met de vraag of het mogelijk is om dit ook via stoomplooien te doen. Niet dus, helaas.

Bijlage 80307
    Dit is een Mobiusstrip doormidden gezaagd, eikenhout van het oudere 1boom project.
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      7AAEA864-AF3D-4DEE-96D6-7FAC97B3168B.jpg
Bekeken:   90
Grootte:   22,6 KB
ID:        80393Zo ziet de Mobius eruit voordat die doormidden is gezaagd.
    En dit is de Klein bottle, ook een soort van Mobius.

Naam:      0C8A4958-3670-4A70-B996-18CF2AFD2FFE.jpg
Bekeken:   91
Grootte:   22,5 KB
ID:        80394Overigens heb ik die Klein bottle wel doormidden gezaagd, uitgehold en weer samengevoegd, anders is hij niet te maken.

Als jullie toelichting willen dan kan dat prima op de Open dag Hout.
    Laatst gewijzigd door vanboomtotbeeld; 11-10-18 om 17:00.

Nog een foto van de Klein bottle, voordat de twee helften aan elkaar zijn gelijmd. Je ziet dat ik op een helft een 6mm dik plexiglazen rand heb gelijmd. Daardoor kun je enigzins "naar binnen kijken" als de zaak gemonteerd is.

Naam:      klein bottle2.jpg
Bekeken:   57
Grootte:   103,2 KB
ID:        80420

Forum Rechten