Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: bijenkast.

Moet een bijenkast ook niet van een bepaald soort hout zijn? Er is in Utrecht een bedrijfje die alleen bijenkasten maakt. www bijenkasten.nl misschien eens gaan kijken.
    Mvg Cees

Zelf ben ik geen imker, maar hobby ik vooral aan electronica, en daarom vond ik die site van OSbeehives interessant (omdat ze ook een datalogger hebben om allerlei gegevens op te slaan). Daarnaast ben ik ook wel geinteresseerd in insecten, dus vandaar.
    Maar goed, hommels in de tuin is op zich wel gezellig, maar ik denk dat de kinderen niet zo blij worden van een volk bijen in de tuin.

Leuke site trouwens, www.bijenkasten.nl , blijft mooi dat ceder (als het net verwerkt is ).
    Laatst gewijzigd door LFlab; 09-05-18 om 10:08.

Verschillende soorten kunnen worden gebruikt, veel gebruikt is Linde omdat het heel licht is
    Voor mijn vrouw ga ik een kast maken uit eiken, gewoon eens zien of dat te doen is qua gewicht
    Deze kasten hoeven niet te worden verplaatst, soms moet een laag er af getild worden maar het beetje hout dat er in zo een laag zit maakt het verschil tussen linde en eiken niet heel groot (op de totale kast scheelt het wel noemenswaardig)

Dank voor de link, ik heb hem doorgestuurd
    Met een hamer past alles...

Red Ceder en Linde wordt veel gebruik voor de buitenkant afgewerkt met Propolis weet niet of dat nog te krijgen is.
    ik heb 20 jaar geleden kasten gemaakt die bestaan nu nog. alles heeft onderhoud nodig.

Propolis kun je zelf oogsten mbv een propolis rooster

Ik heb zelf uiteindelijk geen kasten gemaakt, in duitsland zijn ze stukken goedkoper (110 euro voor een complete dadant US kast, 1x bk 2x hk) loont niet de moeite om daar zelf voor te gaan knutselen
    Met een hamer past alles...

Forum Rechten