Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 12 van de 12

Onderwerp: Houtdraaier gezocht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kris75 Bekijk Berichten
    Zo ik heb de 2de hands scm minimax t124 maar gekocht, dat leek mij een degelijke machine.
    De machine staat intussen al in de werkplaats maar ik moet ze nog omschakelen van 3x380v naar 3x230v.
    Het stelt allemaal niet veel voor ware het niet dat er in het verleden serieus is geknoeid met de electrische aansluitingen in de machine.
    Verder heb ik volgens mij nog een aantal onderdelen te weinig of waren dat optie's dat zal ik nog moet uitzoeken.
    Zo is er oa geen klauwplaat bij maar ik veronderstel dat dit wel universeel leverbaar is.
    Wel vreemd dat zelfs in de handleiding de maten van de schroefdraad op de spindel/hoofdas niet genoemd worden. Altijd fijn, zo'n leverancier die voor accesoires alleen naar zichzelf wijst.

Maar goed, elektrisch ziet het er, net zoals de meeste houtdraaibanken, toch simpel uit, niet? Er is een motor, die de as aandrijft. En een schakelaar op de stroom naar de motor toe. Verder is er niets elektrisch, dus mijn eerste gedachte is 'motor in driehoek, klaar'.

Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die voor mij draaiwerk voor trappen kan uitvoeren.
    Is er iemand hier die interesse heeft?

Forum Rechten