Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 47

Onderwerp: Werkbank

Het begint ergens op te lijken!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Zo! Dat ziet er al aardig indrukwekkend uit. Ik blijf je volgen hoor....ben benieuwd.

Dat wordt een mooi werkbank!
    Groeten, Raymond

Dank! Nu het vorm begint te krijgen gaan mijn handen sneller werken om een of andere reden? Het heeft een tijdje stilgelegen en nu worden er opeens grote stappen gezet. Grappig hoe dat werkt.

Heel gaaf Houtvos! Leuk om te zien dat we dezelfde werkbank bouwen Ik had deze helemaal gemist, terwijl ik toch wel wat tijd op het forum doorbreng nu in ieder geval geabonneerd, ben benieuwd naar het eindresultaat! Zie ik nou goed dat jij het gereedschapsvak ook hebt laten vervallen en de volledige diepte hebt gebruikt als blad? Succes verder met de bouw!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdL Bekijk Berichten
    Heel gaaf Houtvos! Leuk om te zien dat we dezelfde werkbank bouwen Ik had deze helemaal gemist, terwijl ik toch wel wat tijd op het forum doorbreng nu in ieder geval geabonneerd, ben benieuwd naar het eindresultaat! Zie ik nou goed dat jij het gereedschapsvak ook hebt laten vervallen en de volledige diepte hebt gebruikt als blad? Succes verder met de bouw!
    Ben zelf ook erg benieuwd naar het eindresultaat. ;-)

Ik maak wel een gereedschapsvak, die staat nog op de te-doen lijst.

Werkblad zit erop, wiggen zitten erin!

Weer wat vooruitgang. Het blad zit erop en het onderstel is met wiggen strak in elkaar gezet.

Vind die wiggen echt een uitkomst. Het onderstel van de werkbank is verrassend stabiel,en dat terwijl de dragers en de poten niet permanent aan elkaar vastzitten.

Het blad is ook demontabel en rust op beuken deuvels die in het onderstel vastzitten. Voor degene van jullie die tijdens het lijmen "drijvend" hout tegen gaan met een afgeknepen spijker, deze methode is ook goed toe te passen als je een boorlocatie van het ene stuk hout naar het andere stuk wilt overbrengen.

Totaalplaatje

Zoals je ziet mist er nog wat... Er komt nog een gereedschapsbak en uiteraard een klem.

Hier zie je hoe het blad en het onderstel aan elkaar verbonden zijn. En zoals je kan zien heb ik de afgelopen maanden de onderkant als werkblad gebruikt. :P

Erg mooi, lijkt me een fijne, zware tafel te worden. Verlijm je het werkblad met de deuvels ook? Of zit het los al stevig genoeg puur door het gewicht.

Erg fraai.... daar ga je plezier van hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door city17 Bekijk Berichten
    Erg mooi, lijkt me een fijne, zware tafel te worden. Verlijm je het werkblad met de deuvels ook? Of zit het los al stevig genoeg puur door het gewicht.
    Deze blijven onverlijmd, zodat ik in principe morgen het hele gebeuren kan demonteren en kan verhuizen naar bijvoorbeeld een tuinhuis ofzo.

Op de foto kan je zien dat de achterste deuvelgaten breder zijn dan het deuvelgat ervoor. Dit is om werking in de breedte op te vangen. Desondanks zit het allemaal heel strak in elkaar en verschuift het voor geen ene milimeter.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten