Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 56
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Atmoz Bekijk Berichten
    Heb 'm zojuist ook besteld. Maar dan met 5500mW laser.
    Ben wel benieuwd of je hier fatsoenlijk hout of bijvoorbeeld ABS ofzo kan snijden.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yoek Bekijk Berichten
    Ben wel benieuwd of je hier fatsoenlijk hout of bijvoorbeeld ABS ofzo kan snijden.
    Nee, dat gaat niet.
    Is puur om te graveren, en bijvoorbeeld stickers ofzo (heel dun spul) mee te snijden.

Als je 3mm hout of plexiglas wilt snijden heb je al gauw het 10 voudige aan kracht nodig.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Nee, dat gaat niet.
    Is puur om te graveren, en bijvoorbeeld stickers ofzo (heel dun spul) mee te snijden.

Als je 3mm hout of plexiglas wilt snijden heb je al gauw het 10 voudige aan kracht nodig.
    dan is het afwachten wat ik met mijn 1000mW kan...

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yoek Bekijk Berichten
    dan is het afwachten wat ik met mijn 1000mW kan...
    Hetzelfde: hout, leer, etc... graveren en misschien papier of dun plastic(vellen/stickers) snijden.

Wat had je zelf gedacht/gehoopt? Echt lasersnijden begint bij 60watt ongeveer.
    Naar zo'n machine heb ik ook geregeld zitten kijken, maar dat is meteen én een stuk duurder, én een (veel) groter apparaat...
    Ooit zal het er zeker van komen, maar voor nu lijk mij die EleksMaker een prima begin

En dat is jou 1W. versie denk ik ook wel!

Grtz,

Atmoz

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    En dat is jou 1W. versie denk ik ook wel!
    Ja, mijn 1W is spielerij, en als het leuk is komt er een dikkere. Heb hem ook met name voor graveren van hout en leer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS Bekijk Berichten
    Wat gaaf!!!!

zo'n ding kost toch ook geen drol meer, heerlijk dat zulk spul gewoon voor de DIYer in bereik ligt net als 3D rpinters etc.

wat dat betreft leven we in een mooie tijd zeg
    Deels deel ik deze mening deels vind ik de verkoop er van onverantwoord.

Zeker van het modelletje dat hier getoond wordt gaan mijn haren recht staan. Geen vaste (laserstraal absorberende) bodemplaat, geen behuizing tegen reflecterende stralen.

Ik heb mijn portie ervaring met lasersnijders, en weer wat voor schade aangericht kan worden met de vermogens waar ik mee werk (60-260W) Maar zelfs de lage -10W vermogens mogen niet onderschat worden.
    Laatst gewijzigd door stekkestim; 22-05-17 om 17:56.

Heb 'm zojuist ook besteld. Maar dan met 5500mW laser.
    Dadelijk maar alvast de software eens downloaden

Ben eens benieuwd of ik ook geluk heb dat ik geen invoerrechten hoef te betalen

@rjmulder: welke software gebruik jij allemaal? Ik zag in de demonstratiefilmpjes dat je ook gewoon foto's (zwart/wit) kunt inladen in dat programma. Dus veel heb je niet nodig, right?

Thanks / greetz,

Atmoz
    Ben benieuwd hoe dat gaat en hoelang het duurt voordat je hem binnen hebt.

Ik had eerst de software gedownload via de eerste link en kreeg de zooi niet werkend, toen de 2e link moet je wel een account aanmaken en dan is de software te downloaden en die werkt wel.
    Wel loop ik op dit moment nog tegen het probleem aan dat het werkgebied maar 8 bij 8 cm is in de software.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2016
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stekkestim Bekijk Berichten
    Deels deel ik deze mening deels vind ik de verkoop er van onverantwoord.

Zeker van het modelletje dat hier getoond wordt gaan mijn haren recht staan. Geen vaste (laserstraal absorberende) bodemplaat, geen behuizing tegen reflecterende stralen.

Ik heb mijn portie ervaring met lasersnijders, en weer wat voor schade aangericht kan worden met de vermogens waar ik mee werk (60-260W) Maar zelfs de lage -10W vermogens mogen niet onderschat worden.

Wat zou een goede ondergrond zijn voor zo'n machine?
    Ik meen vaker van die roosters te zijn tegen gekomen...
    Volgens mij zitten die in die "professionelere" machines (die met behuizing en deksel).

Maar wat zou ik bij de mijne het beste kunnen maken? Want ik ben het met je eens dat er e.e.a. aan de veiligheid gedaan moet worden.
    Verder ga ik ook iets bedenken om de lucht af te voeren, iets met een 12volt computer ventilator ofzo.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjmulder Bekijk Berichten
    Ben benieuwd hoe dat gaat en hoelang het duurt voordat je hem binnen hebt.
    Tja, dat kan wel een paar weken duren ben ik bang...
    Ik kon kiezen om voor een paar euro (ik meen 2 of 3) extra "expedited shipment" (ofzoiets) te kiezen, en dan zou het in 7 werkdagen hier zijn. Maar dat heb ik maar niet gekozen omdat ik bang was dat pakket eerder op zou vallen bij de douane ofzo. Geen idee eigenlijk, maar ik dacht "laat ik 't maar het meest standaard doen, dan komt het misschien wel goed"

Ik had eerst de software gedownload via de eerste link en kreeg de zooi niet werkend, toen de 2e link moet je wel een account aanmaken en dan is de software te downloaden en die werkt wel.
    Wel loop ik op dit moment nog tegen het probleem aan dat het werkgebied maar 8 bij 8 cm is in de software.
    Hmzz, dan ben ik eens benieuwd hoe dat gaat... Heb je nog geen contact opgenomen met de verkoper dan?

Nee nog geen contact mee gezocht eerst zelf even verder kijken, heb er ook nog niet heel veel tijd ingestopt.
    Ben nog aan het klussen bij vrienden dus even wat minder tijd.

Ik ben vanplan om er ook een te bestellen. Kan hij ook goed laseren in eikenhout of alleen in zachterhout?

En zeker qua veiligheid mag er ook nog wel wat gebeuren als ik hem bestel. Kunnen de genen die wat er aan aangepast hebben hier over vertellen(zoals ondergrond, afzuiging enz)?

Forum Rechten