Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 54

Onderwerp: salontafel

salontafel

Hallo,
    Momenteel ben ik bezig met het maken van een salontafel. Poten gaan gemaakt worden van wengé. Het tafelblad van eiken.
    Poten worden in verstek gemaakt met verborgen zwaluwstaarten. Heb eerst een proefstuk gemaakt om te zien of ik deze verbinding maken kan. Hier alvast de eerste foto's.
    Het blad is inmiddels in elkaar gezet.
    Groet Jos

Attached files

Re: salontafel

ziet er netjes uit die zwaluwstaart verbinding hoe heb je die gemaakt?
    blad ziet er ook mooi uit zo

groeten bas

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

wow da's een erg mooie zwaluwstaart. ook ik wil graag zien hoe je dit maakt. hout bij het kasteel gehaald? leuke houthandel is dat he!!

rick

Ja Rick het eikenhout in Loenen gehaald. Blijft een mooie houthandel. Hij had nog mooie noetenhouten planken liggen. 3 stuks een restje. Mocht voor een speciaal prijsje weg. iets voor jou?
    De veborgen zwaluwstaart verbinding wordt met de hand gemaakt. Wanneer ik de definitieve ga maken zak ik proberen de verschillende stappen vast leggen op de gevoelige plaat en posten.

Groet Jos

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joppe
    Ja Rick het eikenhout in Loenen gehaald. Blijft een mooie houthandel. Hij had nog mooie noetenhouten planken liggen. 3 stuks een restje. Mocht voor een speciaal prijsje weg. iets voor jou?
    Welnee joh, het notenhout groeit Rick op de rug. Kijk maar eens naar zijn aanbiedingen :lol:

Fons

Hallo
    Ik ben begonnen met het maken van de poten. Deze zullen ook dienst doen als eindlat van het tafelblad zodat dit vlak blijft.
    Zoals toegezegd zal ik het proces van het maken van een verstek met een blinde zwaluwstaart verbinding vast leggen. Hier de eerste serie foto's. Morgen ga ik de zwaluwstaarten zagen.
    Groet Jos

Attached files

Ben onder de indruk Jos!! Wat een mooie verbinding, en dat wenge is ook geen gemakkelijk hout, mooie en ook leerzame post, ben benieuwd naar het vervolg.

jaap

Petje af!

In een van de boeken van David Charlesworth staat beschreven hoe hij verborgen/verstekte zwaluwstaarten maakt. Toen ik dat las had ik iets van, laat maar, te veel mogelijkheden om te verprutsen.

Inderdaad een hele mooie verbinding, en tevens een leerzaam topic.
    Ik wacht met spanning op de volgende serie foto's.

Hallo,

Zoals al gezegd vandaag de zwaluwstaarten gezaagd. Ik zaag ze altijd onzuiver en steek ze vervolgens goed recht. Bij mij is de steekbijtel een zeer veel vuldig gebruikt stuk gereedschap. Hier maak ik eigenlijk alle verbindingen mee. Veel controle over hetgeen wat ik wil doen.
    Hier de foto's.

Groet Jos.

Attached files

Forum Rechten