Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Waar dit kopen???

Waar dit kopen???

Iemand een idee waar ik onderstaand beiteltje kan kopen in Nederland. heb deze al besteld in de usa waar ik vaker bestel maar zit nu even zonder en het duurt ongeveer 2 weken voordat ze binnen zijn.

IMG_4393.jpg
    Alvast bedankt

Zo'n plaatje is type RCGT volgens mij, als je daar op zoekt ('wisselplaten rcgt') vind je ze wel. Ze bestaan in 8, 10 en 12 mm.

bv hier:

http://www.ijzerwarenunie.nl/gereeds...elplaten-rcgt/

10 mm is meer dan groot genoeg, trouwens.
    Laatst gewijzigd door Jurriaan; 28-02-17 om 18:16.

Dankjewel jurr, nu weet ik tenminste waar ik maar moet zoeken. (Wiste de technische naam niet, behalve Carbide cutter)

10mm zal idd genoeg zijn, heb nu een versleten 8mm en wilde deze eens proberen.

Bij Wiedemann HSS in Duitsland.
    http://www.drechslertreff.net/werkze...ten.php?v=n416
    Die hebben er ook uit HSS die naslijpbaar zijn.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

iemand een idee waar ik deze dingen een beetje goedkoop (wel goed) kan aanschaffen? of is een goede gewoon kostbaar (10,-)?
    Laatst gewijzigd door Rube; 25-11-19 om 21:31.

Je zou vriend ali is kunnen proberen heb geen ervaring met die plaatjes maar heb ze wel is voorbij zien komen daar en voor een paar euro val je je geen breuk lijkt me

Gr jelle

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rube Bekijk Berichten
    iemand een idee waar ik deze dingen een beetje goedkoop (wel goed) kan aanschaffen? of is een goede gewoon kostbaar (10,-)?
    Sorry, maar als je 10 euro teveel geld vindt, moet je het gewoon laten voor wat het is. Dit is hoogwaardig materiaal waar toch wel wat werk en ontwikkeling in zit van de fabrikant.
    (Een pintje van 25 cl kost 3 euro. Je kijkt er naar, je ruikt er aan, je kijkt nog eens en dan is je 3 euro weg)
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Thanks voor de reacties. Zelf kwam ik dit nog tegen op verspaanshop.nl:
    https://verspaanshop.nl/product/10-s...uminium-kopie/

maar dat is dan weer rpmt ipv rcgt?! en je moet er wel meteen 10 kopen. geen idee of deze kwaliteit dan meteen laag is... iemand verstand van dit soort dingen?

Groet!

Ruben

De mesjes zijn bedoeld voor professionals die meters moeten maken. Voor hun is het een verbruiksartikel. Dus 10 stuks is voor de een veel voor de ander weinig. Er zit echt heel veel verschil in de kwaliteiten hm. Of wij houtbewerkers nu de allerbeste nodig hebben is weer een andere vraag.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Worden hier in N.A. veel gebruikt by mensen die niet met normale hout-draai beitels weten/kunnen werken, professionals gebruiken de normale beitels, newbies gebruiken de hardstalen schraapers, makkelijk te leren gebruiken, maar dan moet er wel meer geschuurd worden aan de ruwere oppervlakte die je er mee krijgt, het heeft werk en tijd nodig om te leren hoe je een houtdraad beitel moet gebruiken, praktijk praktijk praktijk.

Handwerkskunst! Wie man eine Pfeffermühle drechselt | SWR Fernsehen - YouTube
    Have fun and take care.

Forum Rechten