Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 24 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 233

Wat is en wat drijft een echte FESTOOLIE

Wat is en wat drijft een echte FESTOOLIE?????????

Ik zou het graag eens van jullie willen horen??? Misschien kan ik het dan in het vervolg eens wat makkelijker uitleggen aan een leek????

Ik ben heel benieuwd wat dit opleverd.

Re: Wat is en wat drijft een echte FESTOOLIE

Niet moeilijk toch.... dat je het wil hebben als het in een lichtgrijze systainer zit met grasgroene sluitingen .....

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Hier in Amerika spreken ze van Festoholics.
    Voor mij was het besluit om Festool gereedschap te kopen en natuurlijk te gebruiken ingegeven door de precisie, degelijkheid, service en de systeemgedachte van het totale concept. En éénmaal begonnen wil je steeds meer. Gelukkig heb ik geen aanleg tot verslaving, ik koop alleen wat ik echt nodig heb. De prijs is "gelukkig" een goede rem op het aankoop gedrag.
    Op de USA-fora van Festool wordt gesproken van de slippery slope waar je na de eerste aankoop op terecht komt. Op m'n boodschappenlijstje staat nog de Domino en een schuurmachine. Op wat accessoires na houd ik het dan wel even voor gezien.

Als je eenmaal wat gekocht hebt, ben je gewoon hooked! Of je moet erg sterk in je schoenen staan. Het is leven van je ene shot (aankoop) naar je andere shot! Het enige verschil met een echte drug is dat je je shots wel koestert

Ik merk wel dat ik na mijn CS70 bij elke nieuwe aankoop heel snel neig naar Festool ipv. de pro's en con's afwegen tussen Makita, Bosch, etc..
    Maar ik heb nog geen gereedschap gekocht dat ik niet veelvuldig ga gebruiken omdat het Festool is.

Al staat op dit moment een Dominofrees en DTS400 erg hoog op het verlanglijstje :cry: .

Aangezien ik ook enkele gereedschappen van Festool heb (bovenfrees 1010, bandschuurmachine, schaaf, CMS TS55 en binnenkort stofzuiger CTL) ben ik overtuigd van hun kwaliteit en precisie.

Kortom: bij het streven naar 100% zuiverheid en degelijkheid, bij fatsoenlijk gebruik, is Festool perfect!

Gr. G.A.V.

Eenmaal één apparaat van festool gekocht, en er volgen er gegarandeerd meer! (uit eigen ervaring )

Ik heb ook het nodige gereedschap van Festo. Basis Plus met OF1010, TS55 zaag, een handschaaf een schuurmachientje. Het is gewoon goed spul hoewel ik mijn zaag in de soep heb gehad, zonder dat ik weet hoe dat is gekomen. De monteur van Festo was verbolgen over het feit dat 'zijn' Festo machine was gesneuveld. Lager kapot.

Volgens mij is het verzamelen van Festo toch net zoiets als het verzamelen van mooie postzegels of iets anders. Je kunt er op gefixeerd raken. Toch zou ik nu zo niet meer kopen als ik het opnieuw kon doen. Als ik een nieuwe frees nodig zou hebben zou ik kijken naar de blauwe Bosch of naar Milwaukee, die zijn ook goed en goedkoper.

André

festool machines geven het gevoel dat ze met je meedenken hoe het sneller en beter kan eigenlijke hetzelfde als met een stagiaire als die goed meedenkt gun je hem een baan en als hij eigenlijke alleen doet wat jij zegt dan heb je toch liever die ander de FESTOOL
    Ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had

Dat Festool met me meedenkt vind ik prima, maar als ik een Festool apparaat zou gebruiken wil ik toch echt dat het doet wat ik zeg.

Forum Rechten