Seizoentool Winter (metaal)

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Van die incra rails was er toch ook een (duits) alternatief voor een stuk minder
Dat zou een mooi pakketje zijn met een set, als er weer zoveel sets uitkomen als de vorige keer en deze kunnen meteen met rails geleverd worden zal het nog wel eens een slok op een borrel kunnen schelen (proost)
 

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Ik heb ook interesse in een goede en afleesbare parallelgeleider voor de Mafell rail.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Zelfde hier, parallelgeleider voor Festool +1 ! Liefst, net zoals de Festool, eentje waar je minimum 600mm breed mee kan werken. En misschien mogelijk om met latjes / ander materiaal te koppelen, zodat je evt. tot veel breder kan gaan?
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Zelfde hier, parallelgeleider voor Festool +1 ! Liefst, net zoals de Festool, eentje waar je minimum 600mm breed mee kan werken. En misschien mogelijk om met latjes / ander materiaal te koppelen, zodat je evt. tot veel breder kan gaan?

Alle niet-Festool versie die ik al gezien heb gebruiken de Incra T-track Plus profielen:

http://www.incrementaltools.com/category_s/315.htm

Die zijn er in lengtes tot 122cm (waarbij je dan nog de breedte van je geleiderail moet bijtellen). Er zijn zelf verlengstukken om die T-track plus profielen te verlengen dacht ik. Dus de breedte heb je volledig zelf in de hand dan.
 

edozat1

Actieve deelnemer
2 jun 2015
39
1
Utrecht
Nico, mooi en dapper van je dat je dit weer initieert, ondanks dat de vorige keer niet alles soepel ging.

Om je (hopelijk) een beetje te helpen: misschien is het handig om dit in fasen aan te pakken. Een fase waarin iedereen ideeën kan aandragen, een stemfase (je kan een poll starten), een design fase en een laatste fase waarin iedereen het definitieve design kan bestellen. Misschien kan je er nog meer bedenken. Als je daar strikt in bent (ideeën tot..., bestellen uiterlijk..., enz.), maakt dat het voor jou denk ik gemakkelijker. Nu loopt het door elkaar. Het stemmen lijkt al begonnen, terwijl er ook nog nieuwe ideeën kunnen komen. Misschien overdenk ik dit wel, dus doe er vooral niks mee als je niet wil!

Bovenal, nogmaals, fijn en dank dat je dit weer aanpakt.
 

H143

Nieuw lid
27 mei 2015
16
0
Ik yeb ook wel interesse in een parralel geleider maar helaas werkt dit niet op een scheppach rail omdat deze de opening van de rails aan de onderkant heeft ipv aan de bovenkant zoals alle andere geleiders.
weet iemand ook of een scheppach toevallig op een makita rail past?
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Wat betreft de parallelgeleiders, de concurrentie;

De originele:
Festool FS-PA

De alternatieven, steeds ism. Incra T-track profielen:
Seneca - parallel guide system
Ebay - parallel/rip guides
Precision dogs - Precision parallel guides 1.1
Thingiverse - parallel guides

Het Thingiverse 3d model is interessant om wat nodige afmetingen uit te prutsen. De precision dogs versie lijkt veruit de meeste mogelijkheden te bieden, vooral door de spacer latjes. Meer info daarover in de handleiding.

Ik zie nu dat de Seneca versie ook iets unieks heeft: de Narrow stock adapters
"The Narrow Stock Adapters can be positioned under the guide rail, all the way to the kerf, making it possible to accurately and repeatedly rip stock with very narrow dimensions. We've designed these adapters to be adjustable from the top side of the Incra T-Track and direct read from the Incra scale."

Hiermee kan je dus ook strips smaller dan de geleiderail instellen.

IMG_0974_large.jpg

IMG_0982_large.jpg

IMG_0978_large.jpg

IMG_1025_large.jpg

Edit: Dat kan de Precision Dog versie natuurlijk gewoon ook:
Precision_Parallel_Guides_4.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ik zeg, we gaan voor de parallel geleiders. (is de titel van dit topic te veranderen in Wintertool-Parallel aanslag, anders maak ik liever een nieuw topic aan zodat iedereen die de titel leest gelijk weet waar we t over hebben)
Wie heeft tijd om het te ontwerpen? Voor een gratis exemplaar uiteraard.
En wat zijn de wensen?


Mijn voorkeur heeft om 1 versie te maken. Ook verstuur ik het liefst alles!
Dan zijn er maar twee verschillende facturen. Voor Nederland en Belgie.. (ok iets meer, als iemand meer exemplaren wil.
O.a. was dat vorige keer een heel gedoe met allerlei verschillende vesies.

Ik heb in december weinig tijd.. Dus ik verwacht dat ik vanaf januari een bestelling formulier op m`n site zal zetten waar jullie een order op kunnen plaatsen.
Dan heb ik gelijk alle benodigden gegevens en kun je ideal of paypal betalen. Wie weet dat m`n site dan gelijk een factuur kan genereren. Allemaal factoren waardoor ik het een heel stuk gemakkelijker krijg dan het vorige tool project.

Ik ben benieuwd waar dit topic vanaf nu concreet heen gaat!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.