Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 37 van de 37
    En dan ben ik benieuwd welke metabo een mirka kloon is?
    Heb hier ook wat festool Granat schuurpapier, bevalt erg goed. Alleen jammer dat het gatenpatroon niet geschikt is voor m'n makita.
    Heb er nu met een holpijp maar extra gaten in gemaakt. Of is festool schuurpapier ook met het andere gatenpatroon verkrijgbaar?

Tja.... dat is waarschijnlijk ook waarom Granat wordt aanbevolen voor het schuren van oude verflagen :-).
    Goed om te lezen dat de marketing eens een keer de realiteit volgt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infinity Bekijk Berichten
    En dan ben ik benieuwd welke metabo een mirka kloon is?
    Heb hier ook wat festool Granat schuurpapier, bevalt erg goed. Alleen jammer dat het gatenpatroon niet geschikt is voor m'n makita.
    Heb er nu met een holpijp maar extra gaten in gemaakt. Of is festool schuurpapier ook met het andere gatenpatroon verkrijgbaar?
    Deze Metabo SXE 150-2,5/5 is dezelfde als Mirka Deros 625/650/680.

Dat is hem inderdaad. Het verschil zit in de elektronica. Bij mirka kan je op je telefoon het toerental zien en of je niet te hard drukt. Het verhaal was dat je machine zonder deze elektronica overbelast zou raken. Nu ik schuur al een tijdje en heb dit genoegen nog niet gehad. Ik heb lang geleden een demonstratie/verkooptraining van metabo gehad. Hier kreeg ons personeel uitleg over schuurmachines.
    Het enige wat mij er nu nog van bij staat is dat de vertegenwoordiger vertelde dat je de machine niet stil kreeg. Hij vroeg wie de zwaarste was (eind jaren 70 was ik niet de zwaarste) Herbert mocht met zijn 100 kg erop gaan staan en de machine bleef draaien. Nu vind ik dit geen verkoopargument maar toch. Een professionele machine moet wel ergens tegen kunnen.

Het gaten patroon komt helemaal niet overeen met dat van mirka. Het zou dus kunnen dat het granatpapier nog iets beter zou kunnen presteren. Nu heb ik ook nog een oude festo et2e ook 150mm/2.5mm. Hier heb ik ook mee getest. Het gatenpatroon komt ook bij deze machine niet geheel overeen maar wel een stuk beter. De test uitslagen waren in principe ongeveer gelijk.
    Behalve dan dat de schuurtijd voor dat je het hout kaal had. Maar dat is te verklaren 5mm versus 2.5mm schuuruitslag.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Dat granat is er ook in gaas. Dan maken de afzuiggaten niet meer uit.

Bijtel is granat gaas echt anders dan abranet?

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Goeie vraag, weet iemand dat?
    Ik gebruik Abranet naar tevredenheid.

Forum Rechten