Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Hybride Weergave

Open Dag Hout 2 oktober 2016 in de Hanzehal te Zutphen

Beste Allemaal,

We zijn al weer een tijdje bezig met de organisatie van de Open Dag Hout! Dit jaar wederom in Zutphen in de Hanzehal, omdat ons dat vorig jaar erg goed is bevallen.
    Het zou leuk zijn om er ook een echte forumdag van te maken, met veel forumleden, mooie werkstukken, gezelligheid, oude en nieuwe vriendschappen.....

We willen dit jaar ook graag een kistjes wedstrijd organiseren, met een paar leuke prijzen natuurlijk, maar vooral ook veel deelname!

Een 2e hands gereedschapsbeurs staat ook nog op ons verlanglijsje.......

Meer info volgt spoedig!

Namens de Stichting Open Dag Hout, nodig ik jullie in ieder geval allemaal uit om op 2 oktober naar Zutphen te komen!

met hartelijke groet,

jaap

Als er een kistjes-wedstrijd is, dan stuur ik er eentje in.

Maar los daarvan, kom ik vast-en-zeker langs.

Die kistjes wedstrijd lijkt me inderdaad erg leuk. Ik zal ook dan ook een ( of mogelijk meerdere ) insturen.

Ik zal het in de agenda zetten!

René

Jaap, leuk ben ook weer van de partij!!!

met de meubelmakerij maar ook met Dutchtools

groetnis, Roeland

Hallo,
    Ik heb nu tweemaal geantwoord op de mail van Jaap.
    echter geen reactie
    Ik vind dit erg jammer
    groet Cees

Hallo Cees, ik probeer morgen even contact met Jaap te leggen en kijken welke kink er in de kabel zit.

Fons

dank fons voor de moeite

Sorry Cees, ik zal geen excuses aanvoeren....

jaap

Hoi Jaap,

Tot welke datum kun je je eigen opgeven?

Ik twijfel nog ....... zal dat geknutsel van mij wel passen tussen al die prof's.
    Zijn er meer beginners die komen/durven ?

Gr Edwin

Activiteiten op de Open Dag Hout 2 oktober a.s.

logo_ODH.jpg

op 2 oktober in de Hanzehal te Zutphen.

De Open Dag Hout is natuurlijk ook echt het feestje van ons forum, van ons woodworking.nl!

En net als vorig jaar weer in Zutphen, in de Hanzehal, vanwege de goede bereikbaarheid met eigen of openbaar vervoer, de ruimte binnen en buiten en niet in de laatste plaats ook door de enthousiaste beheerder van de hal!

We rekenen ook weer op een aantal forummers die hun vaardigheden en hun mooie spullen komen laten zien. Net als vorig jaar weer b.v. Roeland Brekelmans, Andre Baeck (Tuoh), Ekko Klein, maar ook ons bestuurslid Kor van der Meulen zal zijn filters meenemen. In de volgende nieuwsbrief gaan we hier nog wat meer aandacht aan besteden!

We vonden het vorig jaar buiten nog wat te rustig, dus dit jaar komt er naast de grote en werkende boomzaag, de smid, het boogschieten ook wat meer aandacht voor de woodcarvers en zelfs een professionele kettingzaag artist! Ook natuurlijk weer eetbaar hout en Sjors van der Meer met zijn Groenhout cursussen.

De houtdraaiers komen ook volop aan hun trekken, want Ronald Kanne heeft samen met Jan Hovens een hele leuke opzet gemaakt met een aantal draaibanken, om als bezoeker met begeleiding zelf eens aan de slag te gaan achter een houtdraaibank. De fa. Schulte uit Duitsland zorgt voor de draaibanken etc.!

Wat echt ontbrak vorig jaar, waren de afwerkmiddelen, de oliën, vernis, politoeren etc. Ron van Zaltbommel en Richard Vermeulen komen elk met hun assortiment, voorbeelden en uiteraard kun je daar terecht met vragen.

Hegner komt met figuurzagen, Tormek slijpmachines. Natuurlijk komt Baptist met haar assortiment handgereedschap. GereedschapPro met elektrisch gereedschap, o.a. Mafell. Onze TU professor Bilow komt weer met zijn Bucky Lab en een aantal studenten van de TU en niet te vergeten Festool!

Voor de kinderen is er mooi springkasteel en de prachtige timmerhoek van de Houthandel Zutphen. Ook hebben we dit jaar Ridder Dolf. Dolf Schinkel is houtsnijder, maakt o.a. alle werk voor superjachtbouwer Huisman in Vollenhove, geeft cursussen, en treedt af en toe in het weekend op, helemaal als ridder verkleed. Als Ridder Dolf laat hij ze o.a. kennismaken met houtsnijden. Eveneens als vorig jaar is er natuurlijk Jan Kulsdom, hij demonstreert het houtdraaien waarbij hij o.a. prachtige tolletjes voor de kinderen draait!

Er is natuurlijk nog veel meer te zien, de tafels vol met prachtig snijwerk, houtmonsters, hout, sierraden, draaiwerk, meubels, boten, maar dat komt in een volgend bericht!

Tot ziens op 2 oktober in de Hanzehal te Zutphen!!
    Laatst gewijzigd door Athanor; 30-08-16 om 14:15. Reden: logo toegevoegd

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten